Ben je nog te redden als wolfskind?

Over opvoeding en conditionering gesproken, zie mijn vorige vraag.

Opgevoed worden door dieren, af en toe hoor je daar nog wel eens iets over.
Heb je dan nog wel kansen om te leven in de maatschappij?

Toegevoegd na 36 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfskind

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee, je zult nooit meer leren spreken of taal begrijpen. Dat is na een bepaalde leeftijd niet meer mogelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens de "kritieke periode hypothese" vindt initiële taalverwerving plaats in de leeftijd 3-5 jaar, daarna niet meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bovendien hebben deze kinderen zich geen menselijke sociale vaardigheden eigen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker, dat kan heel goed... Je bent totaal niet vervuild door onzin-informatie, door onzin-programma´s...

Je wordt opgevoed door vossen of wolven... Het is net als door de kat of door de hond gebeten worden...

Natuurlijk ben je te redden als je nog leeft, dankzij de zorg van wolven... En praten kun je ook nog leren op ietsje latere leeftijd... Communiceren des te beter... Want die kinderen hebben een gehoor gelijk aan die van wolven en een bewustzijn boven die van wolven...

Gaat prima... Maar of zo een persoon het later ook goed gaat doen als een EERLIJKE bankier, dat weet ik dan weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de rest denk je wel te weten,maar ook daar klopt helaas geen bal van!
net zoals je socialisatiefases hebt bij dieren, bestaan er ook bij mensen cruciale periodes waarin verbindingen in je hersenen makkelijk worden aangelegd, en waarin mensen makkelijk dingen aanleren.
als die periodes ongebruikt voorbij gaan, is de kans grotendeels voorbij.
natuurlijk kan een mens zijn hele leven blijven leren, maar de fijne details van taal en sociale omgang zal hij niet meer oppikken.
14 jaar geleden
In sommige gevallen zijn deze kinderen wel te redden.

Zie het volgende artikel:
http://gewoonvoorelkaar.blogspot.com/2009/05/hondenmeisje-kan-goed-herstellen.html

Ik heb ooit een docu hierover gezien. Dat meisje was verbazingwekkend snel hersteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor! iedereen is te redden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankzij heer Jezus
Nee, de eerste 3 jaar schijnen daarin cruciaal te zijn, daarna wordt het (bijna) onmogelijk. Lees het ertikel maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee in de maatschappij niet, wel nog in de dierenwereld.