Waarom denk je als je flauwvalt?

bevind je je dan in 'dezelfde wereld' als de wereld waarin je droomt, of ben je ergens anders met je gedachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (11)

Bedoel je waaraan je denkt als je flauwvalt? Toen het mij een keer overkwam, dacht ik: oeioei, ik val flauw!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat had ik ook toen het bij mij gebeurde, maar ik hoorde nog wel alles om mij heen en realiseerde mij dat ook enigzins, maar waar was ik dan met mijn hoofd!?
in pricipe is het een reactie van je lichaam een daling van de bloeddruk in de hersenen, waardoor een zuurstof tekort op treed en daardoor raak je buiten bewustzijn. waar je dan bent, op de zelfde plaats als je was maar dan op de grond en in een stadium van onder bewustzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een keer flauw viel, dacht ik; 'Ik moet gaan liggen voordat ik heel hard ga vallen en mijn hoofd stoot'. Ik ging al vallende liggen en opeens stonden er allemaal mensen om mij heen. Geen idee hoe lang het heeft geduurt maar ik heb niets gehoord of gemerkt, het leek wel een fractie van een seconde. Je bent dat even helemaal out.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een paar keer op straat flauwgevallen en ik dacht alleen maar aan me tas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik eens flauwviel dacht ik niet zo na over iets.. het nare was het bijkomen. Pas toen ging ik nadenken over wat er nou aan de hand was, en wat die mensen boven me nou toch dachten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet minder of meer als ik flauw val. Ik weet alleen wel dat ik al gevallen ben, terwijl ik denk dat ik nog sta....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het korte moment dat je je kan relaiseren dat je flauw gaat vallen zal je alleen maar denken, : "Hoe voorkom ik een flinke val" áls je al denkt op dat moment, want het gaat zo snel dat je haast geen tijd hebt om te denken.
Flauw vallen is niet zoiets als in slaap vallen waar je een periode hebt dat je tussen wakker en slaap zit. Flauwvallen gaat veel sneller
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik was flauwgevallen, zei mijn moeder 'Hallo'? En toen dacht ik er echt bij na wat ik ging zeggen.. Ik zei namelijk 'hoi'! Een andere keer toen in flauwviel, hoorde ik wel alles om me heen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'not again'.

Net als de put met bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is de inhoud, zonder vorm.
het bewustzijn.
Die voorkomt overigens dat je hard valt.
De meeste mensen die flauw vallen vallen heel gemoedelijk en bijna slow-motion naar de grond.

Toegevoegd na 53 seconden:
het denken (vanuit het hoofd) , komt dus achteraf. die vult later het ontbrekende stukje (voor zover hij het kan verzinnen) in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je flauwvalt, slaap je diep... Je gaat van waaktoestand meteen naar diepe slaap... En in diepe slaap is er geen ervaring, totaal niet... Als je bijkomt dan weet je even niet hoe laat het is en hoeveel tijd verstreken is...

De chauffeur wordt plots uit een rijdende auto getrokken... Zo is de analogie...

Dus er zijn geen gedachten in diepe slaap en in in flauwgevallen toestand...