Is het mogelijk je eigen dromen te besturen?

In films zie ik het wel eens.
maar of het echt zo is?
Als er zo'n manier bestaat zou ik hem willen ''leren''
Met ''je eigen dromen besturen'' bedoel ik eigenlijk:

Voorbeeld:

Ik droom en ren weg voor een 5 hoog/lange spin.
Doordat ik mijn dromen kan besturen krijg ik een zwaard en vecht tegen de spin. Waardoor de ''nachtmerrie''
gewoon een ''droom'' word.

Dit klinkt natuurlijk niet logisch.
Maar ik geloof erin dat er een mogelijkheid is om zulke dingen echt te laten gebeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan als je de regisseur bent van je eigen dromen... Lucide dromen is dat... Dan ben jij de maker van je eigen dromen en dan kun je die op je gemak bestuderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom zou je nou gaan bestuderen?

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan. Lucide dromen heet dat. Erg leuk en spannend om te doen.

Lees dit eens allemaal door, dan kun je het binnenkort ook:

http://www.goeievraag.nl/zoek?q=lucide+dromen

Droomze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het bij toeval geleerd. Vroeger had ik regelmatig valdromen en op een keer dat ik langs en ravijnwand naar beneden stortte vond ik dat er een boom moest komen die mijn val kon stoppen en zo gebeurde het.
De volgende keer dat ik in een afgrond stortte wilde ik weer een boom en ja, het lukte weer.
Daarna heb ik nooit meer valdromen gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mogelijk. Bij mij is het zo dat wanneer de droom te angstig word, ik me realiseer dat ik droom. Ik kan dan uit mezelf wakker worden. Dan kan ik de droom half-wakker bijsturen. Door te herinneren waar ik ben gebleven ga ik verder slapen en hervat de droom zich. Maar wel in een richting zoals ik het wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk op ld4all.nl en je leert er alles over