Waarom willen veel mensen beroemd worden?

Veel mensen die meedoen aan Xfactor en dergelijke geven vaak als motivatie op dat ze beroemd willen worden.
Maar waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Diegenen die beroemd willen worden kijken waarschijnlijk alleen maar naar de positieve kanten van het beroemd zijn.
Dit houdt vaak in: veel naamsbekendheid, veel geld, veel uitnodigingen voor feestjes e.d.
Zij zijn nog niet in staat om de negatieve kanten van het beroemd zijn te kunnen overzien.

Bovendien is de maatschappij tegenwoordig tamelijk prestatiegericht. Je lijkt vaak voornamelijk mee te tellen als je iets presteert, of ergens de beste in bent. Dit is een manier voor deze mensen/jongeren om zichzelf te bewijzen dat ze ook meetellen, en iets kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat beroemd zijn een streling van het ego is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men dat gaaf en stoer vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt natuurlijk leuk. Iedereen houdt ervan om aandacht te krijgen. Als kind krijg je aandacht van je ouders, daarna breidt dat zich uit naar mensen die je lief vinden. Dat is plezierig en daar heb je iets aan. Roem is een soort geëxplodeerde aandacht, heel veel mensen zijn met je bezig. Maar zelf merk je daar weinig of niets van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je beroemd bent wordt je door velen geliefd.
Iedereen heeft interesse in je, en aanzien voor je.
Vaak brengt roem ook macht en rijkdom met zich mee.
En heel veel seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je beroemd bent heb je veel meer aanzien, aandacht, roem en geld, daarom willen veel mensen beroemd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beroemdheid neemt tegelijkertijd ook veel geld mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beroemdheid brengt status, aandacht, geld en laat zien dat je iets kunt. Mensen denken vaak dat ze "iets" betekenen als ze "iets"kunnen. Dat geeft een goed gevoel. Maar ja dat is ook vergangkelijk en als je er heel gevoelig voor bent, beteken je opeens niets meer als men je niet meer interessant vindt. Alles heeft zijn voor- en nadeel. Het lijkt mij prettiger als je jezelf waardevol vindt om wie jij zelf bent en niet om wat anderen goed van je vinden.