Zijn Deja Vu's normaal?

ik heb gemiddeld 1 deja vu per dag. is dat normaal? of is er iets aan de hand. sommige deja vu's zijn 1 seconde of een frame maar sommige duren echt 30 seconden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Een déjà vu is een verschijnsel dat inmiddels verklaard is door de wetenschap. Je hersenen werken sneller dan je beseft. Een beeld dat binnenkomt moet verwerkt worden om daarna over te zetten naar een realistisch beeld, naar je bewustzijn. Meestal gaat dit goed, maar op een of andere manier ontstaat er bij een déjà vu een kortsluiting in de hersenen, waardoor je een 'herinnering' krijgt. Het is dus neurologisch verklaarbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Komt dit antwoord je bekent voor?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je dat wel zeker?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, inderdaad heel bekend (maar dan met een d).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oeps nog een keer....
Heel normaal, het kan trouwens ook zijn dat je ze per se wil hebben (bewust of onbewust). Dat werkt net zo als met toeval. Je denkt steeds, nu zal de telefoon wel gaan. En dan gaat de telefoon en dan denk je, dat is toevallig! Terwijl dat helemaal niet toevallig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bekend verschijnsel voor mij, soms meerdere malen per dag soms wekenlang niet. De herkenning van een situatie incl. wat er gaat komen/gebeuren is soms zo levens echt dat je zelf even stil valt. Ik was pas op vakantie in het buitenland waar ik nooit eerder geweest was, toen iemand mij vroeg waar de weg naar het strand was. Nou gewoon deze weg volgen tot je rechts af kan en dan als maar recht door en dan loop je vanzelf het strand op. Het voelde net alsof ik hier al jaren woonde! En ik voor de zoveelste keer iemand moest vertellen waar het strand was. Toen pas dacht ik ineens, dat kan ik helemaal niet weten ik loop zelf het strand te zoeken! Maar toen ik rechts af ging en alsmaar door liep kwam ik inderdaad op het strand. Soms kom ik in een situatie waar ik voel dat er ruzie gaat ontstaan en even later gebeurd dat ook, ik weet van te voren ook hoe het afloopt. Ik denk dat de meesten mensen dit niet hebben, want je hoort er nooit over.