Hoe kan het dat je soms tijdens een conflict of ruzie licht gaat stotteren en of trillen ?

Terwijl je van jezelf weet dat je sterker en groter bent dan de ander.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

dat is van de spanning. De mens is al in de vroegste tijden er op gericht om bij een gevecht of aan te vallen of te vluchten. Tegenwoordig is het niet echt meer nodig om dat te doen maar je reflexen zeggen dus: vluchten of aanvallen (net hoe de situatie is) en jouw logische verstand zegt: blijven/ rustig blijven en die 2 krachten werken elkaar tegen en dan gaan je spieren die niet weten welke kant op te gaan, trillen (dus beide kanten op)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe leer je daarmee omgaan ? ''harder worden''
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ojawel, je moet die persoon in de gaten houden en soms inschatten om sneller te zijn. Misschien onbewust bang of ''wil geen ruzie'' maar het ruziet tussen durven en niet durven
Door het vrijkomen vanhormonen zoals adrenaline die je lichaam op scherp zet voor de vlucht of de strijd gaat je hartslag omhoog ,de bloeddruk stijgt en je word alerter ,een bijkomend symtoom is dat je als er niets met de extra energie gedaan word je gaat trillen en eventueel gaat stotterren. een vlokomen normale reactie omdat je naar de standby stand gaat en alleen maar klaar bent voor de strijd of de vlucht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe leer je daarmee omgaan ? ''harder worden''
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een oerreactie daar kun je al mee omgaan, door de strijd uit de weg te gaan met conflictbeheersing komt het niet tot een dergelijk hoog niveau van adrenaline.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké want ik wil op sommige momenten willen aanvallen als het moet zonder een terug krabbel reactie van me lichaam.