Welk deel in de hersenen zorgt ervoor dat mannen high worden van vrouwelijke rondingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goede vraag, hoewel je wel aanneemt dat ze er high van worden, wat niet noodzakelijkerwijze zo hoeft te zijn, toch is een zekere mechanische of chemische aantrekkingskracht denk ik niet te ontkennen en dus ben ik ook wel benieuwd hoe dat werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.scientias.nl/vrouwelijke-rondingen-maakt-man-high/4937
Hier kun je er meer over lezen.
Maar ik wil weten welk deel van de hersenen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, ik ga even kijken, altijd interessant zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat deel heet: Hypothalamus.

Het beste antwoord

Een gokje, ik houd het op de amygdala, zie bijvoorbeeld de link hieronder voor wat meer informatie.

Waarom ik het denk is omdat voorzover bekend dat deel van de hersenen onder andere betrokken is bij seksueel gedrag en emoties.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat het onderzoek is uitgevoerd met maar liefst 14 mannen. Dat vind ik wel erg weinig om deze verregaande conclusies te trekken, ik zoek het onderzoeksrapport op.

Toegevoegd na 3 minuten:
De uitkomst van het onderzoek heb ik gevonden, zie tweede link. (Wel in het Engels natuurlijk).

Toegevoegd na 12 minuten:
Het blijkt dus te gaan om de "right orbital frontal cortex," (=Orbitofrontale cortex) de "lateral occipital cortex," (=laterale occipitale kwab/cortex) en de "anterior cingulate gyrus" (=Cortex cingularis anterior of daaromtrent) ook wordt verderop inderdaad gesproken over de amygdala.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het deel van de man dat high wordt, zit juist niet in de hersenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het braille gedeelte,die willen alles betasten,om te constateren of het echt wel tastbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor de lach;-)
Als mannen vrouwelijke rondingen zien wordt er een beloningscentrum in de hersenen geactiveerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is te vergelijken met het effect van drugs of alcohol.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het effect treed met name op bij vrouwen met een zogeheten zandloperfiguur.

Toegevoegd na 8 minuten:
When regressing ratings of attractiveness on brain activation, we observed activation in forebrain substrates, notably the nucleus accumbens, a forebrain nucleus highly involved in reward processes.
14 jaar geleden
ik dacht dat het de hormonen waren, die zich roeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, die ook, maar hormonen zijn signaalstoffen en het gevolg van activiteiten in de hersenen. De hormonen gaan via het bloed naar organen en zetten een aantal processen in gang.