Waarom heb je als lekker ding meer voordeel in dit leven?

En waarom is dit? Als lekker ding hoef je niet slim te zijn maar toch schijn je meer voordeel te hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Dit kan je waarschijnlijk evoltutionair verklaren.

Wat zijn de kenmerken van een 'lekker ding'?
Goed figuur, Regelmatig gezicht, lang, spieren op de juiste plekken. Etc.

Feitelijk heb je het over een 'goed gelukte' versie.

Vanuit evolutionair oogpunt is het verstandig om met zop'n 'goed gelukt exemplaar' te paren. Immers, die persoon die heeft blijkbaar goed DNA mee gekregen. En hoewel we er niet bewust mee bezig zijn, zal er achter in ons hoofd een dergelijke link gemaakt worden. En daarom wordt er vaker positief gereageerd op verzaoeken / wensen van dergeleijk personen.

Het is ook aangetoond dat er door veel mensen beter geluisterd wordt naar dit soort mensen EN dat ze sneller de loonschalen doorstijgen. Makkelijker promotie maken etcetc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je kunt daar voordeel mee hebben net als met het erven van intelligentie of veel geld, maar die dingen zijn weer geen garantie voor geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enigste voordeel dat je als lekker ding hebt is dat mannen als een gek achter je aanlopen en maar drankjes voor je kopen etc.
maar een lekker ding heeft volgens mij veel meer twijfel over om iemand haar wel echt leuk vind of dat ze alleen haar alleen maar mooi vinden.

bovendien zie je vaak juist de lelijke typen in de hoogste functie,s
14 jaar geleden
Persoonlijk: Het stereotype verteld dat het 'lekkere ding' niet altijd even intelligent is. Als zij dan in haar eigen referentie kader weet te overleven is dat haar goed recht. Een voordeel zou ik het echter niet noemen. Deze personen worden vaak gebruikt omdat ze tof naief en goedgelovig zijn. Relationeel durft het wel eens te mislukken.

Ik ben meer een voorstander van intelligentie. De banale fundamenten van de mensheid leiden me tot een totaal ander referentiekader. Een kader waar ik me beter bij voel. Ik voel me goed net omdat ik bepaalde patronen doorbreek. Het maakt me een romanticus (in de breedste zin van het woord) om het zo te zeggen. Een qualiteit dat best in goede aarde valt bij zowel mannen en vrouwen.

kortom gaat iedereen zijn leven proberen zo optimaal te leven. Zowel een 'lekker ding' maar ook de 'intelligente nerd' gaan elks hun positieve en negatieve ervaringen hebben. Waarschijnlijk wel op andere gebieden maar ik zou zeker niet zeggen dat ze 'meer voordeel' hebben in het leven. Elke mens is uiteindelijk verschillend en stelt zijn intresses in andere dingen daarom niet minderwaardig of voordeliger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op sommige punten kan je voordeel hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld een paar bonnen weten te ontwijken door te lachen en met mijn ogen te knipperen naar meneer agent. Overigens was dat in een periode dat ik het zelf nog niet door had en pas later realiseerde waardoor het kwam.

Maar bijvoorbeeld een nadeel wat ik regelmatig ondervind is de samenwerking/omgang met andere vrouwen, met name op de werkvloer. Vrouwen die van zichzelf vinden dat ze minder mooi zijn (let op, zijn hun woorden niet de mijne) reageren vaak afgunstig, vijandig en zeggen dingen als "ja, als ik zo'n koppie had kreeg ik ook alles voor elkaar". (terwijl het eerlijk waar vaak een resultaat is van hard werken!!!)

Maar toch is de vraag 'wat is een lekker ding'? Wat de een mooi vindt trekt de ander totaal niet aan. Vriendinnen zeggen wel eens over een man "wow wat een lekker ding" terwijl ik dan denk "hebben ze dan ECHT geen smaak" hahaha. En verder vind ik mezelf ook geen lekker ding maar ja, als het regelmatig gezegd wordt, tja, dan ga je het wel geloven ja.

It's all in the eye of the beholder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een vrouw die vertelde me dat ze de mannen van de garage altijd zover kreeg dat ze al haar autoreparaties gratis voor elkaar kreeg.
Omdat je meer aandacht krijgt van de andere sekse, kun je veel snelller wat voor elkaar krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verklaring toch? +
Ik denk omdat mensen van het andere geslacht jou dan aantrekkelijker vinden. En mensen hebben liever aantrekkelijke mensen als vrienden e.d. Maar of het voordeel is, dat is je eigen beleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je charmes kunt gebruiken om iets voor elkaar te krijgen is dat meegenomen. Soms kun je daar "misbruik" van maken. Volgens mij leer je dat vanaf kinds afaan. Het bekende snoepje of ijsje scoren als je klein bent bij andere mensen. "kijk ze eens lief kijken" ."jij krijgt een snoepje"..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een prachtige bloeiende rode roos, knapt je tuin meer op, dan van een bos brandnetels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er maar van af of je van rozen houdt of van de ecotuin met rupsen en vlinders op de brandnetels... :-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een krakkemikkig antwoord, :-)
Ik drink thee van de brandnetels uit mijn tuin.
Dat zouden meer mensen moeten doen i/p/v. doodspuiten.
En ja, de vlindertjes kunnen niet zonder, teminste een stuk of 6 soorten.
Toch een leuke reactie van je, doei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ jelle, brandnetels kan je vers (nu even niet) of gedroogd gebruiken, smaakt een beetje naar spinazie, je kan het zelfs met een beetje peper en zout hartig maken als je het zo niet lekker vindt.
Het is onstekingremmend, bloedzuiverend, versterkend, tegen reuma, artritis, huiduitslag, eczeem enz. Leuke naam, tuinhoekje, klinkt gezellig, beetje kneuterig, beetje liefhebbers onder elkaar, gemoedelijk, niet te moeilijk. Ben erg benieuwd.
In de man (en overigens ook in de vrouw) zitten meetinstrumenten, een die " die gulden snede" heet, de ander heet "symetrie" en weer een ander let op schouder/taille/heup verhouding, lengte en gezondheid
Een stralende lach doet het ook zeer goed maar een warme hartelijke persoonlijkheid is het meest waard.
Die zit echter van binnen, is voor veel mensen wel aan de uitstraling te herkennen.
In het donker doet het er niet toe hoe een lampje er uit ziet, maar of hij veel, lang en betrouwbaar licht geeft.
In nood immers leert men zijn vrienden kennen, ook het
"lekkere ding"wat ik overigens een zeer denigrerende
uitdrukking vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud spreekwoord zegt:'Wie een wijf trouwt om het lijf, verliest het lijf en houdt het wijf.'
Dat lekker ding zakt ook in elkaar als een pudding bij het passeren van een bepaalde leeftijdsgrens.
Als dat lekker ding onder tijdsdruk in team moet werken gaat niemand voor haar mooi figuurtje een deel van haar werk erbij nemen, tot zover haar voordeel.
Bronnen: