mijn zoon slaapwandeld en praat in zijn slaap, hij praat overdag perfect abn maar in zijn slaap is hij niet te volgen, wat gebeurd er of wat zegt hij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe moeten wij nou weten wat hij zegt?

Het beste antwoord

Hij droomt. Dromen zijn vaak snelle beelden en gedachtensprongen. Er zit geen duidelijke lijn in, ook al kan je zelf 's morgens denken dat je volstrekt duidelijk een paar uur hetzelfde verhaal hebt gedroomd, het duurt meestal niet langer dan een paar minuten.
Omdat je lichaam zo druk bezig is praat je warrig. Zelf denk je dat het allemaal gewoon klopt, maar dat is niet waar dus.

Wat je zoon dus zegt? Geen idee. Maar wel iets dat met zijn droom te maken heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bronvermelding een site waar je kan lezen wat er 's nachts nou eigenlijk gebeurt
En nog wat over praten in je slaap. Bron 2:
Bij praten in je slaap lig je op de grens van wakker zijn en dromen. Als je praat in je slaap, heeft dit weinig invloed op de slaap zelf. Het is dan ook een vrij onschadelijke slaapstoornis.

Onverstaanbaar gemompel
Vaak is het praten in je slaap meer een onverstaanbaar gemompel. Soms breng je ook woorden of zinnen uit.

In periodes met veel drukte en stress praten mensen met deze slaapstoornis meer in hun slaap dan anders. Indrukwekkende of emotionele tv-programma's kijken heeft ook een versterkend effect op praten in je slaap.

Niets terugzeggen
De meeste mensen die praten in hun slaap herinneren zich de volgende ochtend niet wat ze 's nachts tijdens het slapen hebben gezegd.

Het advies is om niet te antwoorden op wat iemand zegt tijdens de slaap en ook niet te vragen wat hij of zij precies zegt. Dit kan boosheid uitlokken bij degene die praat in de slaap.

De betreffende persoon kan zelfs de neiging krijgen om te handelen naar wat hij in zijn droom doet. Bovendien leert de ervaring dat als er niet gereageerd wordt op wat iemand zegt in zijn slaap, het praten sneller stopt