Omdat de persoon die het mailtje gestuurd heeft niet weet of je de mail gelezen hebt of zelfs maar ontvangen hebt. Dus je hebt altijd een excuus bij de hand als ernaar gevraagd wordt.

Daarnaast ontvangen mensen zo ontzettend veel mail op een dag dat op allemaal reageren een dagtaak zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat voor mailtjes precies, maar ik beantwoord soms ook mailtjes niet; omdat ik het mailtje dan lees ter kennis geving of simpelweg niet zinvol is om het mailtje te beantwoorden. Wat ook wel eens gebeurd is dat ik het even vooruit schuif en dan vergeet.

Het slechte lezen komt omdat mensen steeds sneller alles willen doen, dit met als gevolg dat mensen slecht of niet lezen en dus dubbele vragen stellen. Het is dan ook wel een leuke vraag; hoe goed lees jij? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vaak laksigheid

Het antwoorden van de mail stellen ze dan vaak uit
maar zoals het spreekwoord zegt
van uitstel komt afstel
Ook krijgen veel bedrijven en instellingen een over vloed aan mailtjes binnen.
Waarvan veel spam of onzin dingen zijn zoals powerpoint filmpjes en dat soort onzin

Toegevoegd na 3 minuten:
en ketting brieven

Toegevoegd na 14 minuten:
1 op de 3 mailtjes is spam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen met bureau functies vaak overspeold worden door al dan niet voor hun relevante email waarvan verwacht wordt dat er binnen zeer korte termijn op gereagheerd wordt.

Ik merk dat bij mij 20% van de inkomende email [wat 20% van 50-100 berichten per dag betekent] niet voor mij specifiek is, maar meer een 'ter info. Dan zijn er 20% urgente emails die direct moeten worden behandelt. En dan is er 60% van de email waarop het antwoord niet allen van mijzelf verkregen kan worden, maar ook van een van de andere 4 personen in Cc.

De combinatie van het volume met het lage belang betekent dat veel mail alleen gescanned wordt en 'later' behandeld wordt. Dit later verzand in niet op het moment dat je op 300+ mailtjes per week terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de gemiddelde mens heel veel e-mailtjes ontvangt. Alleen de interessante of nuttige e-mails worden dan echt gelezen en eventueel beantwoord.
Als je alles aandachtig moet gaan lezen en ook nog eens beantwoorden, wordt dat zowat een dagtaak. En daar hebben de meeste mensen ten eerste geen trek in en ten tweede geen tijd voor.