hoe komt t dat je je erg kan irriteren aan eigenschappen van een ander die je juist Zelf bezit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Omdat dit eigenschappen zijn die je graag zelf onderdrukt.
Mensen vinden niet alles goed aan hunzelf, en als ze datzelfde negatieve puntje bij een ander zien, irriteert het ze mateloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal dan jaloezie of afgunst zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloezie? Lijkt mij niet. Eerder ergernis aan de voortdurende herinnering aan je eigen onprettige karaktertrekjes.
Omdat de pot de ketel vaak verwijt dat hij zwart ziet.
Dat is mens eigen.
Het is zo makkelijk de fouten van een ander in te zien, en je daaraan te ergeren. Terwijl je jezelf niet snel iets kwalijk zal nemen.
Dit omdat je eerder last zal hebben van het gedrag van een ander dan dat van jezelf, jij doet waar je je gemakkelijk bij voelt, dus waarom zou je je daaraan storen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niemand met zichzelf kan leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan te maken hebben met te veel trots op je zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel is dat... Iedereen heeft eigenschappen... Sommige eigenschappen wil je wel graag in jezelf zien en sommige niet... Als nu een ander JOUW slechte eigenschappen laat zien die jij met hangen en wurgen kunt verbergen, JA dan breekt de hel los... Dan moet ik die persoon er wel steeds aan herinneren dat dat een eigenschap is, die niet goed is, vooral voor jou...

In feite is het nog anders... Die eigenschappen die je bij een ander ziet, is een reden om dat te zien, de ander te laten en als de wiedeweerga bij jezelf gaan kijken en dat op te ruimen, zo is het bedoeld... Maar we zien dat niet en willen de wereld verbeteren door die ander de les te lezen...

Verbeter de wereld en begin bij jezelf, door vooral die slechte eigenschappen van je te bekijken en uit de wereld te helpen bij alleen JEZELF...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
"Zo is het bedoeld" ? Door wie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep. +
Omdat het een natuurlijk proces is dat men zich spiegelt aan elkaar.. het is niet voor niets dat het spreekwoord zegt: wat elkaar het meest lijkt bijt elkaar het hardst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd +
Dat is een spiegel die je voor gehouden wordt. Waarschijnlijk iets waar je zelf graag van af wilt, werk eraan en je zult die eigenschappen dan ook minder vaak tegen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ´eigenschappen´ zijn door belangrijke mensen in jouw omgeving nooit als positief gezien en daarom heb jij eenzelfde soort reactie (irritatie) ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiegel kijken.
Ontdekken hoe de ander bij jouw de zou kunnen beoordelen.
Kan wel eens ontnuchterend werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als je alle bei een meisje tegenkomt ,
die voor dezelfde eigenschappen valt .
Het wel eens zou kunnen gebeuren, dat je moet knokken .Tegen elkaar om haar te kunnen krijgen.
ipv gewoon jouw eigenschappen laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergernis omdat er de voortdurende herinnering is aan je eigen onprettige karaktertrekjes. Die zie je namelijk terug terwijl je ze liever wegdrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je door je eigen gebreken gefocust bent op diezelfde eigenschappen van anderen.