kan het kwaad als ik als man 2 of meerderer hormonen pillen slik ?

ben man die travestiet is maar geen operatie wil maar wat vrouwelijke dingen wil hebben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Daar is maar een antwoord op mogelijk: ja dat kan kwaad.

Het kan kwaad om hormoon pillen door elkaar te slikken
Het kan kwaad zelf te experimenteren.

Wat ik apart vind is dat je jezelf travestiet noemt. Een travestiet is m.i. meestal niet iemand die persé ook lichamelijk een vrouw zou willen zijn. Als je serieus bent adviseer ik je om informatie in te winnen bij de genderkliniek (VU Amsterdam). Een oriënteren gesprek kan geen kwaad.

Toegevoegd na 10 minuten:
Jouw vraag kán best gelegen zijn in bewuste of onbewuste genderdystrofie (man zijn en je vrouw voelen). Bijgaand een link naar het gender centrum. Het kan heel verhelderend zijn om daar eens te gaan praten. Ze zijn zeer kundig en ervaren.

Toegevoegd na 9 uur:
Excuus, ik bedoel natuurlijk "onbewuste genderdysforie".

Toegevoegd na 9 uur:
Terug naar de vraag. Je vraagt je af of een hormoonbehandeling kwaad kan. Ik heb daar al op geantwoord, maar zie aan de min dat dit kennelijk niet duidelijk is.

Het hormonale systeem is een systeem dat bij ontregeling grote gevolgen heeft. Het is niet zo dat een vrouwelijk hormoon even borstvorming aanzet en de rest van het lichaam ongemoeid laat.

Het grootste probleem is het door elkaar slikken van hormoonpillen die niet voor jou geschikt zijn en zonder recept worden geslikt. Als er geen medische begeleiding is, dan is dit risicovol.

Daarnaast zijn er bijwerkingen:

-opvliegers
- verandering in lichaamsgewicht: meestal gewichtstoename;
- verandering van lichaamsbeharing;
- hoofdpijn;
- stemmingsveranderingen: bijvoorbeeld neerslachtigheid;
- gewrichtsklachten;
- botontkalking
- pijnlijke zwelling in borsten / borstklierschijf
- misselijkheid
- vermoeidheid
- neerslachtigheid
- verminderde potentie
- diarree
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt als man best travestiet zijn
een iets vrouwelijker lichaam willen
zonder "all the way" te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zeker, zo bedoel ik het ook niet. Zie ook mijn toevoeging en opmerking onder de vraag. Er zijn zoveel variaties mogelijk.
WimNobel
11 jaar geleden
Het is geen genderdystrofie maar genderdysforie.
Dystrofie = ondervoed zijn; dysforie = ongelukkig voelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank Wim, dat bedoelde ik ook, zie mijn opmerkingen in de discussie onder de vraag (reacties).
Of dat kwaad kan is zo toch niet te zeggen?

Dat hangt af van welke hormonen,
hoe sterk die pillen zijn,
wat je er mee wilt bereiken.

Of je iemand kan vinden die een goed mix aan hormonen in de goede hoeveelheden onder goede begeleiding kan verzorgen.

Of je de bijwerkingen voor lief wilt nemen.
Wanneer je als man bijvoorbeeld alleen oestrogeen slikt, kan je zelfs overgangsklachten krijgen: huilbuien, depressies, droge huid en opvliegers.

Wanneer een mannenlichaam vrouwelijke hormonen krijgt dan betekent dat in feite dat er een mix van drie hormonen in het lichaam moet zijn: oestrogeen, progesteron en testosteron.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/98504-transseksuelen-in-de-moderne-maatschappij.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord . Je hormoonbalans is uiterst gevoelig en is een ingewikkeld systeem. Het slikken van vrouwelijke hormonen zal borstgroei bevorderen, maar inderdaad ook andere bijwerkingen hebben. Ik ben wel wat stelliger. Het kan zeker kwaad om pillen door elkaar te slikken zonder recept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook gelijk Noa.
Zomaar zelf hormonen gaan slikken is echt af te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij maakt een mannenlichaam ook vrouwelijke hormonen aan en een vrouw mannelijke hormonen. Dus de mix van hormonen is er zowiezo. Wanneer je de balans van deze hormonen in de war gaat gooien, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Waar haal je die hormonen vraag ik mijn eigen af. Hoe ik het versta heb je deze niet gekregen van een dokter. Zomaar hormonen innemen die je her en der hebt gevonden is levensgevaarlijk, zelfs als deze komen van iemand die bezig is met een hormonen om van geslacht te veranderen.
1 Het hangt van persoon tot persoon af welke en hoeveel medicijnen iemand moet nemen
2 Wat is de kwaliteit van de hormonen.
3 Als je deze van het internet koopt weet je nooit of het vervalsingen zijn of niet met alle catastrofale gevolgen vandien.
4 Zitten er wel hormonen in de pillen, en zijn het geen placebo's
5 Als iemand wil veranderen of iets aan zijn mannelijkheid of vrouwelijkheid wil wijzigen gaat eerst gepaard met gesprekken bij psygologen om te achterhalen wat echt het probleem is.
6 Zijn de mensen die om u geven op de hoogte , van, met wat u bezig bent. Als ze het niet weten zouden ze wel eens grote zorgen kunnen hebben als ze veranderingen waarnemen.
7 En zoals reeds eerder gezegd is een trafestiet daarom niet iemand die ook haar lichaam wil veranderen. Ga daarom eerts eens na wat echt uw probleem is en niet in een emotionele bui zaken begint te doen die voor de rest van je leven nefaste gevolgen gaat hebben
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij slikt misschien wel de anticonceptiepil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je ook een briefje van de dokter voor nodig
Hopelijk werkt dat dan niet constiperend bij een man :-))