Waarom wordt het uitloven van een geldprijs als beledigend ervaren?

Ik heb via GV geleerd dat mensen die denken dat ze iets paranormaals kunnen, het als beledigend ervaren wanneer je een geldprijs uitlooft wanneer ze dat willen laten zien.

Ik sta daar echt van te kijken. Hoe zou dat nou *beledigend* kunnen zijn?

Paranormaalgelovers zien zichzelf graag als heel gevoelig, en als meer in balans dan niet-gelovers. Kunnen ze, met al hun gevoeligheid en gebalanceerdheid, niet door die geldprijs heenkijken? Zien ze dan niet dat het slechts bedoeld is als extra stimulans? Zien ze niet dat het bedoeld is om duidelijk te maken dat de uitlover bereid is iets substantieels op het spel te zetten?

"Je mag je gave niet te gelde maken", wordt soms gezegd. Maar als je, volgens de campagne, voor vijf Euro een Afrikaans gezin een muskietennet kunt geven, staat de beroemde prijs van James Randi gelijk aan 135 duizend muskietennetten. Als je dus net iets verder kijkt, geef je 135 duizend muskietennetten aan Afrika in ruil voor een demonstratie van je gave. Dat lijkt mij uiterst menslievend.

Of, actueler: ik heb ook via GV geleerd dat het maandinkomen in Haïti 10 dollar is. Diezelfde prijs van Randi geeft dus 100 duizend Haïtiaanse gezinnen een maandinkomen!

Hoe kan zoiets menslievends nu als beledigend worden opgevat?

Cryofiel
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Ik begrijp het ook niet. Als ik door eenmalig een talent te gebruiken voor een demonstratie 135.000 muskietennetten bij Afrikaanse gezinnen zou kunnen krijgen, zou het niet bij me opkomen om daar beledigd over te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeerde aanname: "Paranormaalgelovers zien zichzelf graag als heel gevoelig, en als meer in balans dan niet-gelovers".

Doordat de 'gelovers' zoals jij hen noemt, buiten hun dag-dagelijkse leven ook meer met het totale leven, en hierin hun eigen leven bezig willen zijn, kunnen hierdoor vaker in onbalans verkeren dan iemand die ervoor 'wegloopt' en er niets mee van doen wil hebben.
Door de soms hoge gevoeligheid kunnen ze er ahw er door overspoeld worden. Niet echt allemaal 'leuke' en 'spectaculaire' gebeurtenissen!

Het beste antwoord

Hm.. Je begeeft je op glad ijs..

Een 'gift' die je ten gelde maakt.. Dat is iets wat je niet doet, volgens geldende regels. Tenminste, dat is waarom ik denk dat mensen datbeledigend vinden.

Echter, dat zijn de mensen die waarschijnlijk niet kunnen laten zien dat ze ook echt paranormale gaven hebben. Anders zouden ze indeerdaad het geld gewoon aan een goed doel kunnen schenken. Maar het is natuurlijk makkelijker om het een belachelijk idee te vinden dat er een beloning voor is, dan te bewijzen dat je het ook echt kan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Omdat deze mensen hun 'gave' niet uit commerciëel oogpunt wensen te gebruiken. Zo worden zij snel vergeleken met types als Jomanda die gebruik (lees: misbruik) maken van de wanhoop van de zieken en rouwenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft één van jullie de toelichting gelezen? Er is niets commercieel aan het schenken van 135.000 muskietennetten aan mensen in malariagebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb de toelichting gelezen. Maar het te gelde maken van je gave heeft NIETS te maken met het doel dat je met het verworven geld behartigt. Geld krijgen/verdienen blijft geld krijgen/verdienen, of je het nou uitdrukt in euro's, muskietennetten of schoenveters.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suzy, schenken doet de gevende partij. Wij oordelen vanuit de ontvangende partij. Dus de reden waarom je 135.000 miskietennetten stuurt is ook belangrijk.
a) om die bevolking daar beter te laten worden. b) indirect zodat malaria niet bij westerse landen komt.
Voor welke ga jij. Wat zou je doen als je voelt dat de reden b) is? Dan vindt je dat geschenk opeens minder leuk om te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, suus, je ziet het nog vanuit het verkeerde standpunt. Het gaat erom wie die beloning geeft en wat hij daarvoor verlangt. Welke intentie hij heeft.
Gevoelspersonen kunnen vaak de ware, diepere intentie aanvoelen. Natuurlijk als ik het geld heb, kan ik het weggeven. Daar gaat het niet om. Geld doet mij niets. Ik zal je een korte verhaal vertellen die juist jouw laatst zin weergeeft.
Er was eens (is hij al leuk:-))
Een man. Die heeft een gave om te genezen. Hij doet dit geheel vrijwillig en vraagt er helemaal niets voor. Die personen geneest hij. Iedereen blij.
Maar die genezen persoon is hem zo dankbaar dat hij hem een geit wil geven. Na lang aandringen accepteert de genezer de geit. Ook al wil hij dit niet.
Zo worden er nog meer mensen genezen door de genezer, en allemaal geven ze hem iets als beloning en als dank je wel.
Het is opeens veel gemakkelijker geworden voor de genezer om de giften aan te nemen. Maar de een geeft een grotere gift dan een ander. En de genezer begint te denken, dat die grotere giften hem veel meer gemak opleveren. Hij raakt eraan gewend dat hij giften krijgen.
Dit gaat nog even door. En uiteindelijk zal de genezer eisen dat hij er iets voor krijgt. Hoe groter hoe beter. Er ontstaat daardoor ook een voorkeursbehandeling. De genezer is helemaal verloren in zijn 'goede' taken. Het draait nu alleen om het geld.
De goede intentie is helemaal verdwenen. En ego en hebzucht hebben hun plaats ingenomen. Sterker nog. Doordat zijn goede intenties weg zijn. Raakt hij ook zijn gaven kwijt. Want die gaven had hij alleen omdat zijn intentie zuiver was en hij dicht bij zijn diepere zelf stond. Maar ego en hebzucht vormen nu blokkaden waardoor zijn gaven weg gaan. Voor elke persoon met 'gaven' is dit een uitdaging. Om geheel bij je diepere zelf te blijven en je niet laten verleiden in het kwade van hebzucht, ego en materialisme. Dingen die vanzelfsprekend zijn in de hedendaagse maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: om te beginnen maakt het voor het gezin dat een muskietennet krijgt, helemaal niet uit waarom het dat net krijgt. Denk je echt dat ze zeggen: goh, dat muskietennet kan het leven van mijn kinderen redden, maar ik wil het niet omdat ik 'voel' dat je het om de verkeerde reden geeft? Het lijkt alsof je het hypocriet vindt om bijvoorbeeld levens te redden door muskietennetten te geven. Dan kun je natuurlijk geen muskietennetten geven. Daar voel je je ongetwijfeld heel goed bij, heel principieel om niet vanuit egoïstische motieven te geven. Het gezin van wie drie kinderen overlijden aan malaria zal je ongetwijfels dankbaar zijn voor je onzelfzuchtigheid. Vervolgens: ik heb er nog nooit van gehoord dat muskietennetten in Afrika malaria weghoudt van westerse gebieden. Hoe denk je dat die dingen werken? Dat we er een muggenmuur tussen Afrika en de rest van de wereld mee maken? Een muskietennet beschermd maar één groep mensen: degenen die onder het net slapen. Tot slot: vind je nou zelf ook niet dat je heel erg zoekt naar een reden om het krijgen van zo'n geldprijs commercieel te maken? Eerst is het ontvangen van geld verkeerd, vervolgens is het weggeven van levensreddende middelen verkeerd. @President: wat heb jij een wonderlijke definitie van geld verdienen! Als ik geld verdien, komt dat geld over het algemeen naar mij toe. Als ik iets doe waardoor geld/middelen naar een ander gaan, verdien ik geen geld. Vergelijk het met werken in een gaarkeuken voor daklozen. 'Verdien' ik dan ook het geld dat het eten dat de daklozen krijgen waard is? Laten we meteen alle voorzieningen die er zijn voor daklozen afschaffen, vreselijk hoe commercieel die vrijwilligers bezig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik kan het je niet duidelijk maken.
Ik zal de antwoorden moeten laten spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suus, dan is er tenminste 1tje die het begrijpt. Zegt dat dan iets over SuzyQ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt in ieder geval iets over jullie begrip van hoe malaria zich verspreidt: blijkbaar hebben jullie de misvatting dat muskietennetten in Afrika op de één of andere manier invloed heeft op de verspreiding van malaria naar westerse landen. Waar het ook iets over zegt, is jullie prioriteiten: beter een goed gevoel en mensen laten sterven, dan hulp bieden vanuit een verkeerd gevoel en levens redden. Lijkt mij nogal egocentrisch, maar goed, jullie keuze. Waar het tot slot iets over zegt, is hoe jullie om het eigenlijke onderwerp heen dansen. Oké, we hebben alle mogelijke slechte bedoelingen besproken. Maar dan nu: is het ondenkbaar dat iemand zich in zou zetten om hulp te bieden aan anderen vanuit werkelijk onzelfzuchtige motieven? Zou zo iemand niet alles doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt om die hulp te bieden? Bijvoorbeeld zijn persoonlijke verlegenheid opzij zetten en zijn talent demonstreren als dat leidt tot de mogelijkheid om 135.000 gezinnen in Afrika te beschermen tegen malaria? Waarom zou die onzelfzuchtige persoon beledigd zijn als die kans hem geboden wordt?
Voor mij, omdat paranormaal lariekoek is. Waarom winnen die mensen anders niet om de haverklap de staatsloterij of iets in die geest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan veel te dicht in de buurt komt van deze zweverds.
Elke keer dat je doorvraagt krijg je als antwoord: "Ik mag/kan hier verder niets over zeggen". Van wie dat dan wel niet mag of kan hoor je verder niet.
Het zijn mensen die een geheim met ons willen delen zonder er over te willen praten. Wegduiken is het motto.
14 jaar geleden
Het "je mag je gave niet te gelde maken" geldt niet voor een normale (echte) gave. Als je bijvoorbeeld de gave hebt heel handig te zijn met een voetbal kan je daar hardstikke veel geld mee winnen. Er is niemand die dat daarom misbruik noemt.

Wat dit zegt over para-echte gaven waarvoor dit wel zou gelden? Dat ze minstens verdacht zijn, wellicht niet echt bestaand, en waarschijnlijk een illusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar er zijn ook gecontroleerde professionele oppassers, huiswerkhelpers, hekververs, etc. Bij de para's lijken de professionals te missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zijn er héél veel professionals onder de paranormalen. Velen die er puur voor de winst in zitten, maar ook mensen die zeggen vooral mensen te willen helpen, en daar een kleine vergoeding voor vragen. En inderdaad een groep die mensen wil helpen en dat gratis doet. Wat ik wonderlijk vindt, is dat geen enkele van die drie groepen op het aanbod van die prijs in gaat. Als je je paranormale gaven gebruikt om geld te verdienen, dan is het toch geweldig om zoveel geld in één keer te verdienen? En als je vooral mensen wilt helpen, dan is het toch geweldig als je in één keer de mogelijkheid kan krijgen om vele levens te redden?
Het heeft iets weg van een talentenjacht. Laat jij je truukje zien? Dan krijg je van mij een platencontract!

Net als dat veel (wannabe) artiesten zich te goed voelen om zich op te geven voor Idols en hun kunstjes te tonen voor een jury, zo zullen mensen voor het bewijzen van hun paranormale krachten niet bij jou op een sterretje willen komen staan.

Als je iets goed kan, en je gelooft er zelf in, en anderen geloven in jou, dan heb je denk ik minder de behoefte om je op te geven voor jouw prijsje. Bedenk dat ze voor zichzelf niets te bewijzen hebben!

Jouw geldprijs heeft iets denigrerends (ook voor mij, als niet-"gelover").

Misschien moet je je prijs niet willen uitreiken, maar gewoon vragen of je een paar hulpzoekers en paranormalen mag volgen. Dat zet denk ik meer zoden aan de dijk!
Succes nog steeds!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel, ik heb dat zeker wel eens geroepen tegen je. Dus hier ook mijn mening.

Wie zou er nu niet een miljoen euro willen hebben? De gedachte bij die beloning.
Hoeveel geld moet er wel niet beloond worden om wel een goede alternatieve persoon te kunnen vinden? Weer een gedachte om de hoogte van een beloning vast te stellen.

1) Alsof we gelokt moeten worden om ons kunstje te kunnen vertonen.
2) Bovendien 'voelt' het aan om aan te tonen dat ons kunst te ontkrachtigen.
3) Ook 'voelt' het aan alsof met geld alles te regelen is.

Ik spreek nu even voor mezelf. Geld is in mijn ogen een noodzakelijk kwaad. Omdat het noodzakelijk is om in een maatschappij als de onze te kunnen blijven leven. Alles moet geld kosten. De meest erge dingen wordt gedaan met als reden geld. De meest goede dingen worden gelaten vanwege geld en kosten.
Even een heel extreem voorbeeld: Geert Wilders liet uitzoeken hoeveel het onze maatschappij KOST om de asielzoekers te bekostigen.
Alsof alles om geld gaat. Ook zaken die niets met geld te maken hebben, maken wij er een geldkwestie van.

Ik vind geld afschuwelijk. Ik heb geld nodig, maar wil absoluut niet veel geld hebben. Geluk kan niet met geld verkregen worden. Zelfs geldproblemen kan niet met geld opgelost worden.
Ik wil niet meedoen met de staatsloterij. Stel je voor dat ik zou winnen. Zit ik met nog meer van die ondingen die je niet gelukkig maken.
Kortom, voor mij belangrijke zaken zijn in dus niet geld.

Met geld ben ik dus niet te 'lokken' of te motiveren. Zeker niet als ik het gevoel heb dat ik gelokt wordt in de trant van ik ben te koop. En zeker niet als ik het gevoel heb dat het TEGEN mijn kunstjes is.
Die drie zaken, maken mij dat ik me beledigd voel.

Ik denk dat dit geld voor de meeste spirituele, alternatieve en/of paranomale personen NIET BELANGRIJK is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken nog meer mensen met die mening en die zijn inderdaad spirituele, alternatieve en paranormale mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik wil eigenlijk zelfs geen loonverhoging. Dan 'moet' ik ook meer presteren.
Geld wordt bijna nooit 'zomaar' gegeven. Daar zit vaak een reden achter.
Zelfs bij giften naar Haiti. Omdat men zelf ook hulp wil krijgen als wij het ook moeilijk krijgen. Er zit altijd een nare ondertoon in. Gevoelige personen kunnen dit vrij snel oppikken. En die zijn vaak spiritueel, alternatief en paranormaal. Pure onvoorwaardelijke giften zijn zeldzaam. Geld doet dit met mensen. Geld kan daarmee ook afkopen zijn. Jezelf afkopen voor de hemel. Je goede daad weer gedaan.
Altijd die nare ondertoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suus, ja dat kan, maar vergt veel werk en moeite. Met de boerenwijsheid kunnen veel mensen nog steeds niet goed in hun zelf kijken. Naar ander ja ok, maar veel doen het zelf ook. En dat wordt niet gezien.
Alles wat iemand zelf doet is toch goed? Kinderen opvoeden, je eigen dingen die je doet. Er is altijd een goede reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou fijn zijn als geld echt niet belangrijk was. Jammer genoeg leven we in een wereld waarin mensen simpelweg sterven terwijl dat niet zo zou hoeven zijn als er geld beschikbaar was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ, Ja jammer he. Dat vind ik nu ook. Dat doet geld nu eenmaal.
Dat hebben we zelf gecreëerd. Dat houden we zelf in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het punt is dat we daar allemaal over kunnen jeremiëren, maar dat geen mens daarmee geholpen is. Niemand heeft iets aan het idee dat geld niet belangrijk is, als dat leidt tot het idee dat er geen geld voor goede doelen verzameld moet worden. Dan voelen wij ons allemaal heel verheven met onze instelling dat geld stinkt, terwijl in feite geld zo belangrijk is dat mensen loetterlijk sterven door gebrek aan geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herhaal. Dat doen we zelf en we houden het op deze manier in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had als spirituele de staatsloterij kunnen winnen om ANDEREN te helpen. Als dat altruisme er niet in zit, vind ik het allemaal een beetje... vaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik denk dat geld DE oplossing voor die anderen zijn, dan wel. Zoals mijn antwoord weergeeft, is geld niet de oplossing maar mede een oorzaak van de problemen.
Diensten en dingen kun je kopen dat zijn dingen die je kunt maken of doen. Als je iets paranormaals kunt, moet je op passen. Vraag je er geld voor moet je het bij iedereen kunnen en dat kan dus niet. En de keuze moet aan de persoon zijn die paranormale dingen kan, het is zoals een cadeau je mag er niets voor terug verwachten. paranormale dingen werken niet alleen, met andere worden er zijn er altijd twee voor nodig en als de andere kant niets meer te vertellen heb, kun je aan deze kant ook niets meer vertellen. Dus je beledigt er altijd twee 1 kun je er voor betalen met geld en de andere niet, want daar heeft geld geen waarden. De gene die paranormale dingen kan, zal nooit geld accepteren, die kijk wel uit dan zegt de andere kant niets meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt het ook zien als paranormale dingen zijn verheven boven geld, want geld staat gelijk aan bedrog in die kringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mooie aanvulling. Natuurlijk, en helaas moet er geld verdient worden. Wat is nu je leukste baan? Precies.
Maar geld moet ondergeschikt blijven. Geen eisen, pure mensen helpen.
Die nare ondertoon wat geld kan hebben moet weg. Het moet zuiver blijven en dat kan wel. Die beloning heeft een hele nare ondertoon. @Morties: +1
Is mij ook een raadsel... Ik kwam laatst op een paranormale beurs en ik ging bij zo´n waarzegster zitten en zei dat ik wilde meevoelen wat ze deed... En toen liep ze meteen boos weg... Even later kwam ze terug en vroeg wat ik aan het doen was? Ik zei als ik bij een bakker kom en ik vraag wat die mij kan bieden dan laat hij mij zijn brood zien, en jij loopt meteen boos weg... Waarom laat jij niet zien wat jij te bieden hebt?

Toen vroeg ik haar dat als ik een uitleg wilde of ze kon zien of ik haar wel ging betalen, toen werd ze helemaal boos... Ik kan niets met zulke lui, die zijn in mijn ogen niet fijngevoelig, integendeel, ze kunnen een beetje afstemmen en dan vangen ze een hoop geld... in mijn ogen oplichters...

En zo zie jij, Cryofiel ook dat ze niet fijngevoelig zijn en snel op de kast zitten... Natuurlijk mag je je gave te gelde maken, dat doet een profvoetballer en ook een goede bakker, waarom niet een goede waarzegger, maar dan wel eerlijk zijn...

Er zijn heel veel oplichters in het spel en door de bomen zie je het bos niet meer, dus kijk uit voor zogenaamde helderzienden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens XiniX. Ben ook eens op zo een beurs geweest. Ik werd daar echt heel naar van. Jij intimideerde die persoon. Dat is ze niet gewend. Ze is gewend om kwetsbare mensen te zien.
Daar werd ik zo naar van. Dat die kwetsbare mensen werden uitgebuit.
Dus je antwoord is ook een dikke + waard. Ik hou me verre van dit soort plaatsen. Ik zal niet de enige zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi +1
ik ben echt niet vies van geld, het is verdomt handig in onze wereld als je er ruim over kan beschikken. je zult mij dan ook niet beledigen als je me een geldbedrag zou bieden om mijn "gave" (gave is eigenlijk niet het juiste woord, iedereen kan het leren, maar dat is een ander verhaal) te bewijzen. het nadeel is dat zodra ik mij wil bewijzen het niet werkt. ik kan alleen maar werken als ik mijn ego erbuiten laat. ik ben alleen maar een doorgeefluik, ik kan mij alleen maar afstemmen, zodra ik "gelijk"wil hebben of iemand wil overtuigen lukt het niet.
Ik heb inmiddels verschillende mensen "genezen" en jij zou zeggen hjj/zij was anders ook beter geworden, misschien heb je gelijk, maar misschien ook niet. het aantal geslaagde behandelingen overschrijdt inmiddels het toeval. ik weet wat ik voel en om mijn gevoelens kan ik niet heen, die zijn echt. 90% van de dingen die ik bij een ander voel, slaan de spijker op zijn kop. of ik kan goed raden of ik kan mij goed afstemmen. jaren geleden stond ik ook aan de kant van de sceptici (ik heb een technische achtergrond) maar doordat ik steeds weer allerlei kleine "bewijzen" van het tegendeel heb ervaren kan ik niet anders dan het voor waar aannemen en door mij daar verder in te trainen ben ik steeds gevoeliger geworden, pik ik steeds meer signalen op.
Ik heb trouwens een andere manier gevonden om ruimschoots over geld te kunnen beschikken, ik ga er vanuit dat het er is als ik het nodig heb en ben ervan overtuigd dat dat ook zo is, zonder twijfel. Jij zult mij niet geloven, maar het werkt wel dus mag je je geld houden, ik heb het niet nodig. Als ik een gift wil doen dan doe ik dat vanuit mijn hart en met liefde, zo geef ik geregeld maar dat hoeft niet altijd geld te zijn. ik geef veel spullen, liefde, tijd maar ook geld, zonder dat ik daar iets voor terug wil en dat is nog een reden waarom ik over genoeg middelen beschik. wat je uitstraalt krijg je terug. je hoeft me niet te geloven, maar het zou ook jouw leven een stuk makkelijker maken.
begin morgen eens met iedereen die je tegenkomt een goedendag te wensen en doe dat vanuit je hart en met een glimlach, ervaar wat er gebeurd.
kortom ik kan niets bewijzen, ik kan je wel laten ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je na maanden van discussie en een paarhonderd reactie's en uitleg nog niet begrijpt, dat hulp uit liefde, niets met geld te maken heeft, heeft het ook geen zin in dit ene antwoord het opnieuw uit te gaan leggen, dat deze mensen niet hun *truckjes* laten zien om een geldprijs te winnen.
En wel om de eenvoudige reden dan paranormale mensen helemaal niets kunnen, gewoon helemaal NIETS!
Ze zijn niets meer dan een tussenstation, een doorgever, een dirigent.
Zonder de medewerking van de spirituele wereld, kunnen ze niets!!
Vorig jaar heb ik met handoplegging iemand van een chronische tenniselleboog afgeholpen waar ze al maanden lang veel last van had en op het punt stond, haar werkzaamheden te stoppen.
In slechts 3 min. waren de klachten weg en zijn tot nu toe niet teruggekomen, ondanks het fijt dat ze het zelfde werk is blijven doen!
Toen ik dat hier ergens op G.V. vertelde, werd er me geld geboden om het truckje voor scepsis nog eens over te doen!
Dat wil ik niet, dat gaat niet, en dat werkt zo niet!
Ik heb niets gedaan! Ik kan niets!
Zonder medewerking van gene zijde zijn wij niet meer dan klojannesen , die alleen maar vriendelijk zijn tegen onze naasten.
Dus kan je het *truckje* niet laten zien voor geld!
En ook niet voor honderd duizend muskietennetten.
Als men na al die honderden of zelfs meer reactie's en antwoorden, nog steeds niet begrijpt, dat wij niets kunnen, ook niet voor een geboden zak met geld, dan is dat een beledeging, omdat het niet gaat om geld , maar om liefde!

Hoeveel is de hulp aan je naaste waard om deze van een tenniselleboog af te helpen?
Ze hoeft niet naar de dokter, geen 3 injectie's, geen medicijnen, geen werkverlet voor minstens 3 weken.
Nou dan zit je gauw op 2000 euro, dat is de manier van denken in deze wereld, dat kan zo naar Haïti.

Maar ik heb geholpen uit en door liefde en ik deed niets, ik was alleen de dirigent, de doorgever.
Helpen uit liefde is het mooiste wat er is, het is het laatste in deze door geld verziekte wereld, dat nog puur is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paranormaal begaafden hebben geen moeite om met hun gave hun brood te verdienen maar zodra de million dollar challenge wordt genoemd is het ineens onethisch om geld te ontvangen voor de gave, of te belastend om de tests te doen. Het is makkelijker te zeggen dat je dergelijke uitdagingen beledigend vindt dan om toe te geven dat je de boel belazert.
Als de gaven echt waren dan zouden alle vermisten toch gevonden worden, elke moord opgelost etc. Men brengt 'de gave'als een soort UPC aansluiting, soms werkt t soms niet. Maar zelfs als de gave zo nu en dan werkt zouden er toch veel meer bewijsbare succesverhalen moeten zijn ipv de boeken vol onbewijsbare anecdotes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet paranormaal begaafd, en zeg eerlijk, ik heb er ook niet veel mee.
Maar ik snap wel waarom ze niet tegen een geldprijs willen opdraven om "hun kunstje" te doen.
Paranormale mensen zoeken niet allemaal de bekendheid op, en met het winnen van een geldprijs heb je dat wel. Je krijgt een hoop publiciteit over je heen, zowel positief als negatief, en er zullen talloze wetenschappers over ze heen vallen om hun paranormale theorieën te ontkrachten. Je moet heel sterk in je schoenen staan om daarmee om te kunnen gaan.
Paranormale mensen zijn ook niet de hele dag bezig met hun kunstje, en ook niet op afroep.
Op voorhand komt het ook negatief over. Geld te bieden als ze hun kunstje willen laten zien. Dat zal niet gezegd worden door iemand die wel in ze gelooft.
Als je ze positief benadert en ervoor openstaat laten ze vanzelf wel zien wat ze kunnen, op hun eigen manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gootje08, je begrijpt precies waar het om gaat en toch denk je geen gave te hebben?
Mag ik daaraan twijfelen?
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dit heb ik gelezen in Psyche&Brein. Mensen die intrinsiek gemotiveerd zijn om iets te doen, hebben helemaal geen extrinsieke motivatie nodig. Dit kan zelfs fnuikend werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een heerlijk eenvoudig antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Dat was lang geleden van die +! :)
Ze zijn ook helemaal niet menslievend. Het zijn oplichters, maar zeg dat niet, dan worden ze nog bozer. Gelukkig voor hun is dat de meeste mensen denken dat ze echt iets te melden hebben. Helaas jammer voor de mensheid. Gelukkig maakt de politie er niets eens gebruik meer van.