Is het logisch dat iets onbewust al erg afspeelt in je hoofd voordat het plaats heeft gevonden?

Er komt een ingrijpende gebeurtenis in je leven zoals verhuizen maar zelf ben je er niet echt mee bezig. Onbewust wel, kan dat? Dat je voordat alles begint toch al heel erg er mee bezig bent en dat al invloed kan hebben op je gevoelsleven en je stemming?
Ik merkte namelijk dat ik ineens sneller prikkeliger was en sneller geirriteerd dan normaal, terwijl ik naar mijn gevoel er helemaal niet zo mee bezig was of het erg vond.

Achteraf gezien denk ik dat , dat vooral komt omdat je onbewust er al mee bezig bent, vraag me af of dit dus nu eigenlijk wel kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja wat dat betreft is je bewuste en onbewuste een duizendpoot.
Je voedt deze zelf en al die signalen worden opgeslagen en mee gewerkt.
Hierdoor kun je ook heel alert reageren op plotseling voorkomende zaken omdat je in je onbewuste al een reactie klaar had.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

80% wordt door je onderbewuste bepaald, je onderbewuste is belangrijker dan je bewuste. Als je daar maar van bewust bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80% maar? Ik schat het eerder op 99%.
Dat is juist, dat is zo... Je droomt er al over... Ja dat is zo...

Maar logisch is dat niet, maar het is wel zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, een groot deel van hoe jij je voelt en gedraagt heeft te maken met dingen die je bewust niet eens in de gaten hebt, zoals b.v. dingen die je ruikt, je hormonen, dingen die door je gedachten spelen zonder dat je dat in de gaten hebt, de manier waarop mensen om je heen zich gedragen die jij niet eens bewust registreert.