ADHD werd voor het eerst erkend als een stoornis in 1902. Een Britse arts, Dr. Still rapporteerde enkele gevallen van impulsief gedrag. Hij gaf de stoornis zijn voornaam, "Defect of Moral Control." Ondanks deze naam, hij geloofde dat de stoornis een medisch probleem was, niet een geestelijk defect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De symptomen die je ziet bij ADHD werden inderdaad voor het eerst in 1902 beschreven.

ADHD is voor het eerst in Amerika gebruikt in 1980:
In 1980 verzamelde de Amerikaanse vereniging van kinderartsen een aantal symptomen die ondergebracht werden in de term ADHD of Attention Deficit Hyperactivity Disorder or ADD Attention Deficit Disorder. Dezelfde vereniging classificeerde ADHD als een stoornis die specifieke gedragsproblemen vertoont.

(oja, ik geloof niet in bachbloesems maar deze site heeft de geschiedenis van ADHD wel goed samengevat).