Zonder aanwezige orientatiepunten (bijv. de zon) voor navigatie, worden onze hersenen misleid door subtiele signalen in onze omgeving, zoals de helling van het terrein, of de richting van de wind, bewegende wolken, om een looprichting te bepalen. Het totaal van deze zintuiglijke "ruis" zorgt ervoor dat we niet in een rechte lijn kunnen lopen. De exacte afwijking is ook afhankelijk van de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk, + verdwaald paniek geen orientatie meer rondjes lopen land en rondjes varen op zee
We zijn geen machine, we denken recht vooruit te lopen, echter wijken altijd wel wat af, soms naar links, soms naar rechts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De benen van een mens zijn niet allerbei even sterk .
Een die rechts is daarvan is het rechterbeen sterker dan zijn linker .
En bij mensen die links zijn is het linkerbeen sterker .
Dus bij het lopen zonder dat je het eindpunt zien zal je altijd afwijken .