Het precies weten hoe je iemand raakt in zijn hart(emotioneel) duidt op?

Een goed inlevingsvermogen of heeft dit er niets mee te maken?
Het emotioneel op één lijn zitten.
Of die persoon gewoon goed kennen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Als iemand je in je hart raakt dan weet hij bij je diepste emoties te komen.
Dat hoeft niet altijd een goed inlevingsvermogen zijn, want mijn collega kan ook zomaar iets zeggen zonder het te weten waarbij ze me in mijn hart raakt.
Bepaalde emoties liggen heel diep bij jezelf en hebben te maken met gebeurtenissen uit je leven. Als iemand een opmerking maakt die deze emoties naar boven halen, dan heeft hij/zij je in je hart geraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat je er van houdt... Heel simpel... Dat is het geheim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
??? Je kunt ook iemand HEEL diep raken waar je een bloedhekel aan hebt hoor. Ook dat is een kunst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt alleen aan iemand een bloedhekel hebben als je die eerst heel goed mocht, Marleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook vanaf het begin,dat je iemand leert kennen de pest aan hem hebben Xinix! Ik ben bang,dat je persoonlijk wordt in je reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xixni ; nee hoor, sommige mensen heb ik nooit gemogen, hooguit neutraal geprobeerd te benaderen, tot het punt dat je er echt spuugzat van wordt. Ik weet dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen, maar dat bedoel ik hier niet. Ik heb het hier echt over onaangename mensen. Om die te kunnen raken moet je ze wel een beetje kennen natuurlijk, maar je hoeft ze niet eerst graag gemogen te hebben.
Een goed inlevingsvermogen, emotioneel op één lijn zitten en de persoon goed kennen is belangrijk. Maar vooral moet het geen je zegt of doet bij jezelf uit je hart komen.
En als je goed oplet zie je dat je de ander "raakt".
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In geval van negatief raken dan is het een kwestie van die persoon goed kennen en veel eelt op je ziel hebben...soms door het leven gevormd of soms door een beperking in je denkwijze...

In geval van positief raken is het een kwestie van heel veel liefde.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensenkennis en dan speciaal van die ene persoon en de wil en er plezier in hebben om hem/haar te kwetsen. Lijkt me over het algemeen geen aangenaam persoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed inlevingsvermogen heeft er zeker iets mee te maken, als je niks aanvoelt dan kun je de ander alleen maar per toeval raken. Maar het speelt ook mee hoe goed je de persoon kent, en hoe graag je hem/haar wilt raken en hier dus moeite voor doet. Emotioneel op een lijn zitten kan helpen, maar is niet noodzakelijk. Als je weet wat belangrijk voor de ander is en hier in wilt investeren, al is dat ding voor jou niet zo belangrijk, kun je die persoon toch raken.