Wanneer zitten mensen emotioneel op één lijn?

Laatst is hier ook een vraag over gesteld, maar dan met betrekking tot geestelijk en emotioneel. Nu verder er over te hebben nagedacht vraag ik me toch af waaraan je duidelijk kunt merken dat mensen emotioneel op één lijn zitten?
Moet je daarvoor dezelfde humor voor hebben of alleen elkaars humor begrijpen? Noem maar op..

Zou iemand hier een duidelijk antwoord van kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Je zit nooit volledig emotioneel op één lijn.
Want het zou wel heel toevallig zijn als je tegelijkertijd boos bent, of verdrietig o.i.d.
Je kunt wel redelijk er vanuit gaan dat je op één zit qua emoties als de ander je emoties volledig begrijpt en zich daarin kan verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je dus begrijpt wanneer de anders boos is, verdrietig is, blij is of iets anders..
Niet waarom die bepaalde zaken op een bepaalde manier doet? Als mijn vriendin bijvoorbeeld elke keer 3x haar handen moet wassen voor ze naar haar werk gaan om het idee te krijgen dat ze dan goed aankomt. Is dit ook een vorm van emoties uiten?

Andere antwoorden (5)

Mensen zitten emotioneel op dezelfde lijn als dezelfde prikkel tot hetzelfde gevoel leidt in die personen...

Humor is afstand, daar waar jij om lacht, daar heb je afstand van... Heb je een gedeelde afstand, dan kun je samen lachen over die zaken, dat is handig in een relatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze een goed gesprek samen kunnen voeren en elkaar ook goed begrijpen zonder echt veel uitleg te hoeven geven
14 jaar geleden
Nooit, emotie is niet te meten dus blijft het altijd relatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een grote kans dat je emotioneel op één lijn zit als je
beide hetzelfde karakter hebt en daarmee qua gevoelswereld al hetzelfde bent. Als jij een softie bent en jouw partner harder dan begrijpt hij niet waarom jij huilt bij een mishandeld dier of iets anders dat gevoelig ligt.
Ook de humor zal anders zijn, want een hard persoon zal ook van hardere humor houden. Hij ligt dan in een deuk om Theo Maassen terwijl jij André v. Duijn leuk vindt.
Ik denk dus dat de gevoelswereld van het individuele karakter de emotie uitmaakt, maar dat is mijn mening.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat wil echter niet zeggen dat verschillende karakters emotioneel niet op één lijn kunnen zitten, want vaak trekken deze elkaar juist aan. Er zijn vaak wel raakvlakken waar je het beiden over eens bent. Je mening over iets of je inzicht, ook leer je als softie wat harder te worden en omgekeerd, want waar je mee omgaat, word je mee besmet. Je zult dus niet altijd op één lijn zitten, maar vaak wel. Niemand is hetzelfde!
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk idd. Maar het gevoel van veiligheid en vertrouwen hebben in elkaar, het gevoel dat je samen dus één vormt.. wil dat ook zeggen dat je emotioneel op één lijn ligt?
Je voelt je naar mijn mening denk ik eerder verbonden met iemand die op jou lijkt dan dat die gene van jou veel verschilt.Natuurlijk zal er nooit iemand zijn die op je lijkt maar daar tussen zijn veel soorten combinaties mogelijk met wie je ook dus emotioneel op één lijn ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja.. en als ze dan niet emotioneel op één lijn zitten, kan het dan nog altijd zo zijn omdat ze van elkaar leren uiteindelijk wel op één lijn komen te zitten?
amc
14 jaar geleden
Mijn man is het tegengestelde van mij, totaal anders. Onze gemeenschappelijke emotie ligt daarin dat we van elkaar houden, elkaar missen als we niet samen zijn, elkaar accepteren met onze tekortkomingen, elkaar respecteren omdat we verschillend zijn, ook soms van mening ( niet altijd hoor). We hebben daardoor vooral van elkaar geleerd en zo aan elkaar aangepast. Vooral open staan en respect voor elkaar is daarin een voorwaarde.Soms hoef je elkaar maar aan te kijken en je weet dat de ander net zo denkt als jij ook al is hij heel anders.Je kunt dus duidelijk ook leren op één lijn te zitten.
Bij mij is dat in elk geval zo. Wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, je zou er maar twee hebben die allebei zo dominant zijn dat ze niet eens naar de ander willen luisteren omdat ze vinden dat ze alleen maar gelijk hebben en hun mening alleen telt. Dan kom je dus nooit op één lijn te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, dus in dit geval probeer je te zeggen dat verschillen even goed zijn als mensen die hetzelfde zijn. Of heb ik het verkeerd gelezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel.. begrijp je elkaar nu als je elkaar aankijkt omdat je het geleerd heb van hem of omdat je er zelf ook zo over denkt?
Als je emotioneel op 1 lijn zit, heeft dat met je intelligentie te maken op emotioneel gebied .Intelligentie heeft niet alleen te maken hoe goed je kunt leren ,emotionaliteit staat daar los van .