Waar vind je iemand die betrouwbaar en serieus je dromen kan verklaren.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Check je personal mail, Liesbeth...
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, Xinices, GV is toch voor het *delen* en vermeerderen van kennis? Waarom wil jij niet meedelen? Mogen wij niet meedelen?

Het beste antwoord

Er zijn in de bibliotheek verschillende boeken over dit onderwerp te vinden, hier zou je eens in kunnen kijken. Zelf nadenken over wat je gedroomd hebt en dan naar je eigen leven/dag kijken helpt vaak ook al heel veel! En dan niet alleen naar de grootste dingen, maar ook naar de kleine gevoelens en gebeurtenissen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Die is niet te vinden als je je eisen zo waanzinnig hoog legt.
Dromen verklaren enerzijds en betrouwbaar en serieus anderszijds zijn tegenpolen van elkaar.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is de eis waanzinnig hoog. Ik heb niets aan een nep figuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Liesbeth: Antwoordman bedoelt dat hij niet gelooft in dromen verklaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je vraagt om iemand die enerzijds betrouwbaar moet zijn en anderzijds je dromen moeten kunnen verklaren. Dromen interpreteren is niet meer dan dat, namelijk interpreteren. Betrouwbaar en serieus verklaren van dromen is dus tegenstrijdig.
AWM
14 jaar geleden
Nee, die moet je niet hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de dromen zich constant herhalen in dezelfde setting dan lijkt het een boodschap te zijn.
Daarom mijn vraag. En ik dacht echt dat hier mensen in gespecialiseerd waren.
Cryofiel
14 jaar geleden
@Liesbeth, zie mijn reactie onder het antwoord van XiniX.
Dat kun je alleen maar te weten komen van iemand die je vertrouwt én die jou een voor hem betrouwbare bron kan geven...

Anders zou ik het niet weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn toch personen die hierin gespecialiseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is sec het gespecialiseerd zijn al een bewijs voor betrouwbaarheid?
Cryofiel
14 jaar geleden
Klopt. Dan moet je wel zorgen dat je je beperkt tot één zo'n persoon. Als je meerdere "specialisten" raadpleegt, zul je compleet tegenstrijdige informatie krijgen. Dat zal jouw geloof in droomduiding onderuithalen. Aan je reacties te zien ben je daar psychisch nog niet aan toe. Doe jezelf een plezier, en beperk je tot één enkele droomduider. Beperking is het sleutelwoord. Dat is de enige manier om de illusie van betrouwbaarheid te behouden.
Cryofiel
14 jaar geleden
Oeps, reactie is nu niet helemaal duidelijjk omdat XiniX ook aan het typen was. Ik had het tegen Liesbeth, niet tegen XiniX.
De meeste dromen zijn niet te verklaren, het is niet meer dan een reflex van je dagelijkse leven, een product van je heimelijke wensen, je fantasie en je frustratie's.
Soms zijn er dromen die zich alsmaar herhalen, dat zou misschien iets kunnen betekenen.
Slechts een heel enkele keer kan een droom een poging zijn van gene zijde om contact met je te maken.
Een medium zou bepaalde dingen uit deze droom kunnen gebruiken om meer informatie te verkrijgen.
Dus zou je misschien naar een medium moeten gaan, maar het vragen aan een goede vriendin geeft waarschijnlijk meer resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Helder en realistisch. +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed. +1
AWM
14 jaar geleden
Sorry, Ed ik kom uit op nul punten. +1 voor het begin en -1 voor de rest. Kan er ook niets aan doen :)
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 voor het begin, -1 voor het midden, +1 voor het laatste stuk (na de komma). Totaal +1 dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat ik om ben er staat nog steeds dat een medium er soms iets mee kan.
Cryofiel
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een heisa voor een puntje!
Lijkt meer op een beetje dollen, vergeet echter niet dat de vraagstelster wel een serieuze vraag gesteld heb.
Helaas voor haar stellen de meeste dromen niets voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed. Goed verwoord en in mijn ogen ook helemaal waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat dromen helemaal niets betekenen. zeker niet omdat ze steeds herhalen.
Maar het kan best zijn dat jullie gelijk hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Liesbeth, ik zeg niet dat dromen nooit iets beteken, maar meestal niet, dromen die zich steeds herhalen kunnen wat betekenen.
Nergens. Dromen laten zich namelijk niet in zijn algemeenheid verklaren ; ze zijn zeer persoonlijk, en voor zover ze een betekenis hebben is die ook zeer persoonlijk. Geloof maar niks van lijstjes als dromen over vliegen betekent A, over bloemen betekent B, over dod betekent C etcetera.
Alleen retrospectie kan je eventueel vertellen wat je dromen zouden KUNNEN betekenen. Maar een groot deel van de tijd dromen we ook gewoon gezellige bullshit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat een forum waar je een droom kunt laten verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de verklaring van een droom aannemelijk is, hang alleen af van jezelf, niet van de gene die de droom verklaard. Het gaat er namelijk om of jij de verklaring aannemelijk vind, en dan vertrouw je degene die het uitlegt pas, dus niet andersom....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat een ieder verschillende betekenissen geeft aan het zelfde voorwerp, dezelfde droom, patronen...

Een goede zou je door zo'n droom ahw heen begeleiden. Bij elk onderdeel is het zaak te toetsen wat jouw betekenis is van de afzonderlijke onderdelen.

Daarna kun je zelf wellicht een rode draad herkennen, helemaal door jou zelf vormgegeven en verduidelijkt. Hij of zij is er alleen maar om de juiste vragen te stellen.
Een bekende of iemand die jij vertrouwt is al voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de dromenencyclopedie, daar staan veel dromen met betekenis in. Misschien kun je die eens lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens,want:Dromen zijn bedrog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt leuke en betrouwbare dromen verklaar boeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er niet.
Paragnosten en de rimbam lopen een hoop verhalen uit hun nek te kletsen.

Hoe moet iemand ooit ever jou droom snappen als je zelf alleen weet wat er zich in afspeelde precies..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste je eigen dromen verklaren, al heb je wel iemand nodig die je helpt om een plausibele verklaring te vinden. Dezelfde droom kan verschillende betekenissen hebben, afhankelijk van de dromer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind je bij jezelf.

Je hebt vaak een eigen interpretatie van de dingen die je droomt. Jij weet het beste wat het voor jou betekent. Maar op de site "maljonicsdreams" kun je ook in het Engels je droom posten en krijg je feedback. Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit de psychologie hield Sigmund Freud zich bezig met traumdeutung (droomduiding). Hierin werden dromen voorgesteld als een projectie van innerlijke lusten die niet naar buiten werden gebracht.

Psycho-analytici doen het niet zo strikt meer als Freud, maar er is vast een vrij-gevestigd psycholoog die het doet. Het vergt dan wel enige tijd en je krijgt antwoorden die wellicht niet bij je persoonlijkheid kunnen passen.