Waartoe leidt schijn?

Hoe komt het dat je, je vertrouwd bij iemand voelt in het begin van een verliefdheid en vervolgens denkt dat er dan een toekomst uit kan komen? Zo heb ik dat meerdere malen meegemaakt. Voelde me gewoon normaal bij iemand, hoopte op een toekomst samen en vervolgens ging het uit. Hoe weetje wanneer iets schijn is en wanneer niet?
En waarom voel je, je toch prettig bij een persoon bij wie je niet past?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

tot bedrog....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Waarom zie je het als schijn als je een goede relatie had die op een gegeven moment uitging? Dat wil toch niet zeggen dat de tijd dat je samen was niet goed en echt was?
Is een relatie pas echt als ie eeuwig aan blijft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheikunde. Je wordt (in elk geval gedeeltelijk) verliefd door hormonen, feromonen en andere scheikundige stofjes. Deze stoffen houden geen enkele rekening met hoe dat verder voor jou uitpakt. Na verloop van tijd houdt de chemische verliefdheid op (gemiddeld gezien is dit na 7 jaar helemaal over) en dan kun je verder kijken dan wat je eerder door je roze bril hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet zeker of dat bij jou zo is, maar bij veel mensen leidt verliefdheid tot een vorm van verstandsverbijstering. Zelf denk ik dat het komt doordat het een fijn gevoel geeft om verliefd te zijn en in de wolken te zijn, dat het verstand even een stapje opzij doet. In die eerste verliefdheidsperiode is het dan ook erg moeilijk om goed te beoordelen of dit voor altijd is.
Maar je voelt je dan heel goed bij die persoon, later wordt het dan duidelijk dat er toch teveel verschillen zijn of dat je toch niet echt bij elkaar past.

Als je zelf wel denkt dat dit de perfecte man/vrouw is en steeds maakt die ander het weer uit, dan heb je een ander probleem, maar dat begrijp ik niet uit jouw verhaal toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gast11765:Waar-schijn-lijk heb jij zelf iedere keer veel te hoge verwachtingen er vanen zijn die zo hoog gespannen, maar waar de ander niet aan kan voldoen. Niet teveel verwachten, dan kun je ook niet snel teleurgesteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verliefd worden is een niet te verklaren proces.
Mensen die totaal niet bij elkaar passen kunnen wel op elkaar verliefd worden.
Bij mensen die geweldig bij elkaar passen, gaat het soms alsnog helemaal fout.
Verliefdheid en liefde zijn soms zo maar ineens over, of worden alleen maar sterker.
De mens lijkt hier totaal geen vat op te hebben.
Het heeft waarschijnlijk helemaal niet met schijn te maken, sommige vrouwen trekken steeds weer de verkeerde personen aan, vaak lijken die personen ook nog wel wat op elkaar.
Met luisteren naar je gevoel kom je hier niet ver mee, misschien leer je er van en komt het daarom wel een keer goed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien is verliefd worden wel een soort voorselectie voor de echte liefde er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat dit je meedere malen is overkomen zie jij het mischien wel als schijn. verliefdheid is een mooi gevoel en dat het bij jou uiteindelijk op niks uitloopt dat is jammer.
mischien zou je moeten kijken waarom het steeds vervolgens uit gaat..
verplaats je in de ander om te zien wat zijn deel daar in was en wat weer jouw deel was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot niet veel soeps.
14 jaar geleden
Ook tegenpolen trekken elkaar aan. Het is echter schijn te verwachten dat je beiden zo verandert dat je bij elkaar gaat passen.
Voor een relatie MOET je een overlappend gebied hebben waarin je elkaar kunt vinden.
Daarom kun je je toch goed voelen bij iemand die totaal niet bij je past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schijn leidt tot deceptie... Je gaf het al aan, alle schijn leidt tot deceptie...

Onwetendheid doet dat, als je beter wist dan deed je dat niet zo, elke keer weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steek je licht eens op bij MasterFlirt. Daar word veel uitgelegd hoe het allemaal in elkaar steekt. En ook hoe je dit soort dingen kunt signaleren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was het wel geen schijn, maar gewoon iets dat over ging.

Bovendien: soms zit een broek best lekker, maar staat ie gewoon niet leuk...
14 jaar geleden
de schijn van liefde is nog geen blijk van liefde...

altijd als het schijn is, is het onwaar... want schijn is oppervlakkig en zonder diepte... terwijl liefde echte diepte heeft... liefde is zonder schijn maar met zonneschijn... denk daar maar eens over na...