Verschillende perspectieven onderbouwen

Hoe moet je omgaan als je verschillende theorieën, redeneringen en perspectieven kan bekijken.
Als je kennis over jezelf zo groot is waardoor je niet weet wie je echt ben omdat je alles uit elkaar kan trekken en in elkaar kan bouwen.
Je weet de oplossing van je obstakels en ziet de eerstvolgende probleem alweer van de oplossing etc..

Hoe weet je wie jij echt ben, welke richting jij zou kiezen als je zelf de richting en zijtakken maakt, of is het enkel accepteren dat je zo ben en niet iemand ben die een richting op gaat.

Maakt dat voor een mens de keus juist heel makkelijk omdat je die capaciteit heb om verschillende wegen te maken of juist moeilijker

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik lees in je verhaal denken en denken en nog meer denken.
Maar waar is de rest van je?

Wat is de weg van je hart?

Een voorbeeld dat ik onlangs las, wel enigszins verbouwd.
Als je iemand wilt leren kennen, kun je alle onderdelen onderzoeken, scans in het ziekenhuis, alle cellen, botten en andere onderdelen leren kennen, zelfs psychologisch. (alles als het ware uit elkaar halen en weer opbouwen)
Maar dan ken je de persoon niet.

Wie je echt bent moet je ergens anders zoeken, en je hebt er gelukkig een heel leven de tijd voor.

Welke richting je kiest... zolang er maar beweging is. Maar ik kies het liefst voor de weg van het hart, dat scheelt een hoop gedonder.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik denk dat je jezelf niet zozeer moet zoeken maar het meer moet zien als herkennen.
Je eigen 'patronen' herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze vragen maken je wijs... Dat kan alleen als je overzicht hebt en dat overzicht maakt je wijs... Hier begint weten...

Je kunt alleen de juiste weg inslaan als je kennis genomen hebt van alle wegen die naar het verkeerde leiden... Ga zo door en ik zeg je, je zult uiteindelijk op de juiste plek aankomen, ik weet dat, jij moet het nog uitvinden...

Streep alles weg wat niet ok is en je zult overhouden wat ok is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een bewuste vraag ,Je weet pas hoe je echt bent als je op deze situatie kan terug kijken waar je mee bezig bent. Door hoge bergen te beklimmen en tegen wind ,maar kan ook wind mee zijn natuurlijk kan je relativeren .En kan je er een les uit trekken ,wat je beter niet of wel had kunnen doen. Je bent iemand die niet inpulsief is lijkt mij. Je overziet de verschillende wegen. Soms moet je wel eens een risico nemen,maar daar is dan wel goed over nagedacht .Accepteer en kies je eigen richting waarvan jij denkt dat dat het beste is .Succes