hoe kan ik voorkomen dat er steeds de verkeerde* mannen achter me aan zitten.

De ene gestoorde na de ander toont belangstelling en het lijkt zo onschuldig bij kennismaking maar al gauw gaan ze proberen te claimen of proberen me te isoleren van mijn sociale contacten.
Ik breek dan direct het contact af maar zou graag weten waarom dat nu gebeurd en hoe ik het kan voorkomen.
Ik ben net gescheiden en nog helemaal nergens aan toe en zeker niet met dit soort mensen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dat heeft er vrijwel zeker mee te maken waar je deze mannen zoekt en hoe je jezelf opstelt. Als je helemaal nergens aan toe bent, zou ik adviseren ook het niet op te zoeken. Doe je dat wel, dan tref je ook eerder de verkeerde, omdat je er nog niet aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! +1
Misschien voelen ze dat je momenteel nog wat 'kwetsbaar' bent en maken ze daar misbruik van. Je zegt dat je er nog niet aan toe bent maar ergens geef je toch een signaal af dat je er op en voor staat anders benaderen ze je niet.
Probeer je een tijdje echt af te sluiten en te werken aan jezelf.

Heb zelf ook zo'n periode gehad maar nu krijg ik juist soms aandacht van mannen waarvan ik nooit had durven dromen dat ze mij zouden zien staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een contact hebt met iemand die je wil claimen en vervolgens wil isoleren van je sociale contacten: "Dan is er iets niet pluis!" Waarom het gebeurd kan ik niet van deze afstand beoordelen maar denk dat je zelf hier een grote invloed op kan uitoefenen dat het niet gebeurd. Misschien ben je te open of te goed van vertrouwen. Ook kan het je uitstraling zijn. Stel je assertief op en durf nee te zeggen. Eens komt er een moment dat je 'nee'moet zeggen. Dit moment van nee zeggen is dan net zo vervelend als de eerste keer NEE. Dus kun je in sommige situaties liever gelijk maar nee zeggen zodat je op dun duur niet in de problemen komt.
Jouw vraag verontrust mij eerlijk gezegd een beetje en hoop van ganzer harte dat je ver weg blijft bij de z.g. loverboys. Speek hier eeens met je huisarts over en laat het een en ander (als je het zelf niet meer kan handelen)beoordelen door een gedragsdeskundige! Ik wens je veel wijsheid en nog meer succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is misschien een beetje oud om het slachtoffer te worden van loverboys (die jagen toch meer op tieners) maar verder een goede waarschuwing!
Verkeerde mannen zijn meestal veel brutaler en stralen-mede daardoor- meer zelfvertrouwen uit.
DAAR vallen vrouwen op, het lijken mannelijke mannen.
Dat ze geen rekening houden met grenzen, weten ze te verbergen tot ze hun slachtoffer in de greep hebben.
Dan pas blijken het "penisgestuurde" figuren te zijn die veel eisen maar weinig tot niets geven.
De vrouw ziet dat veel te laat, liefde maakt immers blind en veel vrouwen denken een man wel bij te kunnen schaven.
Dart je dus op foute mannen valt komt NIET door jou, maar door het feit dat dergelijke kerels veel haniger zijn dan vriendelijke mannen die veel liefde te geven hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou inderdaad kunnen dat je iets uitstraalt waardoor deze mannen je zien als een potentieel slachtoffer. Ik denk dat je dit het beste eens kunt bespreken met mensen die je vertrouwt en die jou goed kennen. Zij kunnen je misschien vertellen of dit zo is en wat dat dan zou kunnen zijn.

Verder is het heel goed van je dat je jezelf beschermt en niet naief in zo'n valkuil trapt, dat betekent dat je genoeg zelfvertrouwen hebt om te weten dat je beter verdient. Met die houding hebben zulke mannen snel genoeg door dat er bij jou niks te halen valt. En hoe voorkom je het? Das moeilijk, misschien ben je van nature wel een heel spontaan persoon waardoor mensen graag naar je toe komen. Je zou je misschien afwerender op kunnen stellen bij mannen waarbij je een verkeerd gevoel hebt. Vaak is het dan zo afgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wees van het begin af aan duidelijk.
wat wil je en wat niet.
speel open kaart.
met een combinatie van eerlijkheid en vriendelijkheid kom je een heel eind.
succes en sterkte!