Wanneer weet je of iemand je "type" is?

Kan je dat zeggen door alleen al die persoon te zien? Of kan dat pas nadat je iemand beter heb leren kennen, na een aantal ontmoetingen? Dit heeft betrekking op vrienden als partners..

Ben er over aan het tubben, aan de ene kant denk ik wel en aan de andere kant denk ik niet.
Wie komt met het antwoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (11)

Dat voel je gewoon... En meestal is dat wederzijds ook nog... Je weet het in je eerste indruk...

Maar je hoeft elkaar niet eens te zien... De vader en moeder van Deva trouwden net na de tweede wereldoorlog en ze wisten dat ze samen gingen trouwen, terwijl ze elkaar nog nooit gezien hadden... Ze correspondeerden samen in de oorlog en ze zijn elkaar eeuwig trouw gebleven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in het hebben van 'een type'. Vroeger zei ik altijd:"ik wil zo'n en zo'n type als man". In de tussentijd heb ik me tot de meest uiteenlopende types aangetrokken gevoeld. Door sommigen was ik zelfs zelf zeer verrast. Ik denk dat je weet of iemand je 'type' is als je je tot hem/haar aangetrokken voelt, dan is het dus kennelijk je type!

Toegevoegd na 50 seconden:
En naar sommigen groei je toe en bij anderen is het meteen raak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je langdurig een gesprek met iemand kunt voeren, zonder dat er enge stiltes vallen en geen ruzie ontstaat, kun je zeggen dat je gesprekspartner je type is. Het is leuk als je gezamelijke interesses hebt, maar er mogen ook best nieuwe onderwerpen langskomen. Ik vind het wel interessant om over zaken te horen, waarvan ik niet eerder gehoord had.

Uiteraard ligt dat wel aan de relatie die je met diegene wilt. Aan vrienden stel je andere eisen dan aan een levenspartner.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak als je net iemand leert kennen, kan je met hem/haar best een lang gesprek voeren zonder? Wat is volgens jou een enge stilte?
paulus811
14 jaar geleden
Ik ken mensen die op mijn vragen 'ja' of 'nee' antwoorden en dan houdt het op. Dan krijg ik enorm het onaangename gevoel dat ik het gesprek op gang moet houden. Het is een beetje het gevoel dat je krijgt als je met iemand in de lift staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, haha ik begrijp het!
Dat je zeg maar niet echt medewerking krijgt. Of ze geven wel antwoorden maar niet echt in die richting van.. zo met jou heb ik een lekker gesprek.
paulus811
14 jaar geleden
Precies Agenda, wij begrijpen elkaar ;-)
als je nu al twijfelt dan is het denk ik niet je type,

ik denk dat je het gewoon voelt als het zo is
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg niet dat ik twijfel, ik vraag het mij af hoe dat precies psychisch werkt.
Dat weet je echt wel als het zo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je deze week al meerder antwoorden op andere vragen van je gegeven en ik denk dat het allemaal om hetzelfde probleem draait. In jouw andere vraag heb ik ook al aangegeven; je gevoel laat je zien met wie je te maken hebt, ook in dit geval zal je gevoel je laten zien of het je type is.

Voor verdere uitleg en details zal ik je een bericht in je postbus sturen, zodat je begrijpt wat ik precies bedoel en ik hoop dat je er wat aan zal hebben.

Greetz, Eigenwijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen eenduidig antwoord. Je wilt hokjes, stickers maar zo werkt de wereld niet. Je wilt begrijpen, maar ons denken is te beperkt om de wereld te kunnen begrijpen.

Alles kan, sta open en sluit niets uit. Sommige vriendschappen blijven, sommige gaan voorbij maar ze zijn beiden waardevol. Het maakt allemaal deel uit van het leven, alles telt zelfs de eendagsvlieg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga mee met XiniX' antwoord, waarin hij stelt dat je dat bij de eerste ontmoeting eigenlijk direct al weet en voelt, en de ander dan meestal ook.

Je kan je echter ook in iemand vergissen. Hoewel zo'n date leuk kan zijn, kunnen er bij een weekendje logeren toch opeens eigenschappen en maniertjes naar boven komen waar je je helemaal niet in kan vinden.
Soms vorm je je een beeld van iemand door wat je tot dan toe over diegene weet en gezien hebt, maar blijkt dit toch niet aan te sluiten op de werkelijkheid.

Echt weten doe je het pas zodra je iemands maniertjes en levensstijl volledig kent, je daarin kan vinden en je je er veilig bij voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet wanneer iemand je type is als je je er prettig bij voelt. Wanneer je je prettig bij iemand voelt, dat hangt van het doel van je contact met diegene af. Een levenspartner vereist meer klik dan iemand die je type is op muziekgebied.

Of iemand je type blijft merk je naarmate je iemand meer leert kennen. Hoe langer je iemand kent hoe beter je zijn of haar goede maar ook slechte punten leert kennen.

Daarom kunnen relaties naar elkaar toe groeien, maar ook uit elkaar groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand is je type als er sprake is van wederzijdse herkenning. Als je iemand ontmoet en er is voldoende gespreksstof, of je kijkt elkaar aan en weet al van elkaar wat je denkt.

Iemand kan je type zijn als je iets deelt. Dat kan een hobby zijn, een politieke overtuiging, een gevoel voor humor, maar ook iets heel kleins.

Iemand is je type als je na één ontmoeting denkt: Ja, met jou zou ik nog wel eens verder willen kletsen / leuke dingen willen doen. En als je na iedere nieuwe ontmoeting erachter komt dat je nog niet op elkaar bent uitgekeken.

voor de duidelijkheid: Ik heb het niet alleen over je type als potentieel partner, maar over je type als partner, of (goede) vriend, of (goede) vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met "type"? je kan een voorkeur van "type" hebben, en toch voel je de "klik"niet... je kan wel een Klik voelen met mensen welke niet eens in je "type" -lijstje staan... wellicht kan je die vraag duidelijker naar jezelf richten...
enuh.. klik = de chemie die je voelt tussen vriend(en) of partner(s)
chemie = jouw eigen beleving of diegeen bij je past
hoop dat het je tubben verlicht