Wat kun je doen aan angst voor spinnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De klep dicht doen zal al wel helpen :p

Het beste antwoord

Klinkt raar, maar er veel mee in contact komen. Ik was als de dood voor spinnen, maar sinds ik in de thuiszorg werk (huishouding) is dit een stuk minder. Soms zitten spinnen in hoekjes waar de ouderen niet bij kunnen komen. En dan zal ik ze wel buiten MOETEN zetten. Ik heb geen keus, kan niet zeggen tegen de client dat ze dat zelf maar moeten oplossen.
En ik moet zeggen, mijn grote vrienden zijn het nog niet, maar panisch ben ik niet meer.
Probeer eens te kijken naar hoe een spin zijn webje maakt. Is heel mooi om te zien, ze denken er echt over na waar ze beginnen en hoe ze verder gaan.
Ik bekeek dat een keertje en ineens besefte ik me dat het ook beestjes met gevoel zijn. Ze zien er alleen niet zo schattig uit als een kat of een hond. Maar dan nog verschillen die niet zo veel met elkaar. Een spin is kleiner, heeft geen haar en heeft geen 4 maar 8 pootjes.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn speciale cursussen voor. Op tv het ik Emile tsjakka Ratelband wel eens een vrouw van haar spinnenangst af zien helpen.
Dus ik zou zeggen, als je angst erg is en je belemmert in je dagelijks leven, zoek deskundige hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn trainingen om fobieën te overwinnen. Zelf heb ik geen last van angsten, dus ik kan je niet direkt doorverwijzen, maar je huisarts, of psycholoog, weet vast wel een adres. Blijf er in ieder geval niet mee zitten. Hulp ís mogelijk.
14 jaar geleden
probeer het als een vriendelijk dier te zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roep: aiuto, un ragno!
(Italiaans voor 'Help, een spin! )

Zonder gekheid: dit heb ik een vriendje vroeger van mij geleerd , die extreem bang was voor spinnen.
Hij was verder een stoere vent, maar toch heel bang voor spinnen , dat kan door een jeugdtrauma komen.
Als je écht last blijft houden, is therapie de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Confronteer een spin met jou, dan zie je wie het hardste wegloopt... En als je ziet dat die spin veel banger is dan jij, dan valt alle angst voor spinnen weg, dus confronteren is de oplossing...

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus wat je werkelijk kunt doen is dit, laten bestaan die angst of ermee ophouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ze onderzoeken, bekijk ze een tijd van een afstandje, zie hoe ze hun web maken. Koop een spinnenvanger, het liefst één met een doorzichtig plastic bakje, zodat je de spin op een afstandje kan vangen en bekijken voor je hem buiten zet.

Angst voor spinnen is gebaseerd op de beestjes niet goed kennen. Verander dat en de angst verdwijnt. Dit geld zelfs voor gevaarlijke dieren als gifslangen enzo. Mensen die ze kennen, ermee werken erkennen de gevaren wel maar zijn er niet bang voor.