Wanneer je een twijfel niet meer kan herrineren, heb je dan wel getwijfeld?

Laatst vertelde een vriendin aan mij dat ik twijfelde of mijn vriend wel mijn type was.(de eerste dag toen ik hem leerde kennen zeg maar) Ik kwam volgens haar naar haar toe en vroeg of zij het wel mijn type vond. Zelf nu ik dit hoor vind ik dit best erg en in mijn beleving kan ik me daar niets meer van herrineren. Ook weet ik niet wat ik wel dacht.

Moet ik dit wel beschouwen als een echte twijfel die ik heb gehad? Naar mijn mening als ik het nog kon herrineren maar dat kan ik niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou het erg zijn als je ooit getwijfeld hebt? Blijkbaar is je conclusie toch geweest dat hij wél je type is? Ook in de liefde hoef je niet alles vanaf minuut 1 zeker te weten.

Het beste antwoord

Er vanuit gaande dat je vriendin te vertrouwen is:

Ja je hebt getwijfeld. Goed van je! Je gaat niet met de eerste de beste in zee, en je hebt besloten dat jou vriend dus niet de eerste de beste is maar wel het beste voor jou.

Als je iemand net leert kennen is het logisch dat je twijfelt over deze persoon. "Wat bedoelt hij met dit sms'je?", "Die broek, dat draagt hij toch niet altijd?".

Twijfel is iets goeds wat je beschermt tegen te impulsieve daden. En zomaar met iemand een relatie opbouwen zonder daar (al is het maar even) bij stil te staan, en dus ook over te twijfelen, is iets heel goeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dan hoef je er niet aan te twijfelen, heel goed...

Je zit op de goede weg...

Ga zo door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je je twijfel niet eens kan herinneren, dan is dit nooit een sterke twijfel geweest, dus onbelangrijk.
En veel belangrijker is: twijfel je NU? Volgens mij niet en het gaat toch om het NU?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar is die twijfel op dit moment onbelangrijk of zelfs afwezig. De twijfel bestaat dan dus nu niet meer. Echter, dit wil niet zeggen dat hij er nooit is geweest. Het kan best zijn dat je getwijfeld hebt, maar dat je nu over de twijfel heen bent door goed na te hebben gedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongetwijfeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hoeft dit niet te beschouwen als twijfel, maar als onzekerheid. En dat is niet meer dan normaal. Want zoals ik ook al als antwoord heb gegeven op een andere vraag van je over hetzelfde onderwerp: Het gaat om een beslissing die de rest van je leven beïnvloedt, en dan is het logisch dat je een (lichte) twijfel of onzekerheid voelt waar je graag bevestiging bij zou willen.