ik ben moeder van 4 kids,alle kontakt is me ontnomen door hun pa(narcist)hoe herstel ik dit grote gemis?

door de terreur van pa zijn er 2 die me als alleen biologisch zien en de jongsten zijn bang,leven met een narcist ontneemt je je eigen ik,je regie geschreven door een ander,te murw gemaakt,van continu overleven omdat je de regie niet zelf hebt geschreven,bijna 30 jaar in de ban,maar ben nu de man wat mezelf betreft,toch ben ik incompleet,4 kinderen zijn elk n stukje van mij wat ik dagelijks mis en geen plekje kan geven,ik ben niet de enige die het maar niet kan vatten,m'n familie heeft ook geen kontakt,alles omdat het profiel van mij was aangemaakt en niet voldeed aan de eisen,iedereen moet boeten inclusief de kinderen,hoe kun je zoveel onwaarheden omtrent je persoon en functie als moeder ontkrachten,als de kinderen ervan overtuigd zijn dat het waarheid is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
ronron1212
12 jaar geleden
wie heeft je dat ontnomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ex en de vader van mn kinderen,heb alles geprobeerd waaronder bijna 10 jaar rechtzaken en menig instantie,als men begrijpt hoe n narcist te te werk gaat,ik heb erover gelezen kort geleden,dan kun je misschien begrijpen,wat je ook probeert,het averechtse is de uitkomst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er kort geleden over gelezen en nu is de verklaring voor al JOUW problemen dat er aan HEM iets schort? Euh...
ronron1212
12 jaar geleden
De rechter heeft hierin het laatste woord dus ik weet niet wat jij hebt geprobeert. Je bent erg onduidelijk justice45
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de 2e scheiding van hem,dat is 11 jaar terug heb ik menige informatie gezocht,van ziekelijk jaloers,geestelijke mishandeling,emotionele chantage,indoctrineren,ben er dus al wat langer mee bezig en wat het beste tot nu toe qua proberen te begrijpen,wat er met je gebeurd is in die 20 jaar,is het narcisme en vooral het kwaadaardige narcisme van hem,mij gevangen hield
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch lijkt me dit een typisch geval van balk en splinter.
Je geeft zulke warrige en zeer onvolledige informatie,dat de schuld voornamelijk bij jou zelf (b)lijkt te liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@justice45: ik kan je wel volgen.
De anderen hebben daar moeite mee, vanwege hun impliciete aanname, dat je verantwoordelijk bent voor je eigen handelen. Maar dat is een juridisch grondbeginsel; in de psychologie weten we, dat een mens een sociaal dier is en derhalve afhankelijk van anderen. De vrije wil is in psychologisch opzicht niet bestaand. Dat had de beroemde psycholoog Skinner al opgemerkt: "the fiction of free will".
Uitgaande van deze verkeerde vooronderstelling gaan mensen je veroordelen. Vreselijk!
Als je in de ban van een narcist ben, is wat er werkelijk gebeurt, dat de narcist jou denken doorziet en daarop inspeelt. Hij neemt jouw wil dus als het ware over. Dat is echt niet leuk. Je zult gelezen hebben, dat er maar 1 (één) manier is om om te gaan met een narcist: wegwezen.
Helaas, het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je,je bent de 1ste die door heeft hoe het zit,heb 20 jaar samengeleefd met deze man,in 2001 ben ik voor de 2e x gescheiden van hem,ben nu weer redelijk in staat mezelf te zijn en voor mezelf op te komen,alleen de kinderen blijft m'n zwakke punt,dit is dus mijn doelstelling,leren hanteren m'n leven te leven zonder hen en sterk worden voor als ik ze weer in m'n armen kan sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi justice45: ik heb mijn gedachten erover laten gaan. Fijn dat je een doelstelling hebt kunnen formuleren! Wat kun je doen? Je aansluiten bij Stichting Dwaze Vaders, zo kom je in contact met lotgenoten.
En verder, dat sterk worden is iets wat je moet uitbouwen vanuit je huidige kracht. Ik denk aan 'persoonlijke ontwikkeling', cursussen als Neuro Linguistisch Programmeren, RET misschien. Dat werkt kennisvermeerderend en tegelijkertijd ook helend. Bij de volksuniversiteit kun je dit soms ook volgen, tegen een laag bedrag. Momenteel lees ik in een boek over Schematherapie, en daar ben ik ook heel enthousiast over. Bij jou is het aannemelijk, dat je in je jeugd allerlei levenstechnieken niet hebt aangeboden gekregen door je ouders. Plus dat ze je allerlei verkeerde overtuigingen hebben wijsgemaakt. Het valt niet mee, om daarvan af te komen. Maar met het bovenstaande kun je een heel eind komen.
Ja, en dan je kinderen. Vraag na bij SDWV, wat je zoal kan doen. Ze weten daar heel veel over.

Antwoorden (7)

Dat gemis kun je niet herstellen.
Alleen kun je er voor vechten om ze terug te krijgen desnoods via gerechtelijke weg.

In je vraag is niet terug te vinden om welke reden je al het contact is ontnomen dat is toch wel belangrijk want zo lijkt alsof hij ze "gewoon" heeft meegenomen en simpelweg heeft gezegd "je mag ze niet meer zien" en dat is in Nederland niet mogelijk (wel mogelijk maar strafbaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij beschrijft gaat zomaar niet!
welk profiel??? Op een sociale site? Ik vind je verhaal erg warrig. Bij dit soort gebeurtenissen worden ervaringsdeskundigen, maatschappelijk werkers e.d. ingeschakeld. Wat jij beschrijft gaat niet zomaar. Je zult als goede en vooral stabiele moeder moeten bewijzen.
Je gebruikt een paar keer het woord narcisme. Dat is hier totaal misplaatst. Graag had ik je met fluwelen handschoentjes 'aangepakt',maar vecht voor je kinderen en gedraag je niet als weerloze slachtoffer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je al 10 jaar ongelijk krijgt dan is er echt wel wat meer aan de hand dan alleen een flinke schroef los bij pa. Het makkelijkst om te veranderen ben jezelf.
Om te beginnen zou ik --als je weergave correct is-- direct contact opnemen met BJZ.
Er is dan sprake van mentale manipulatie van je kinderen.

Volgens mijn kan alleen op advies van BJZ/Raad van kindervescherming de rechter adviseren de moeder niet meer te (hoeven) zien.

De rechten van een ouder/ moeder gaan heel ver.
Het lijkt me haast onmogelijk dat je alle mogelijkheden uitgeput hebt.

Daarbij is de gang naar de rechter duur en zeker niet de eerste keus.

Wordt vervolgd.......

Toegevoegd na 3 uur:
Alleen op grond van een -door een narcistische man aangemaakt- psychologisch profiel kan je ouderschap niet ontnomen zijn.
De zorginstanties letten op narcisme bij (een der) partners.

Mocht de geest van je kinderen verziekt worden door indoctrinatie, dan hebben raadsonderzoekers en gedragsdeskundigen dat snel door.

Er zal dus meer moeten spelen.
Maak gebruik van je INZAGE- en CORRECTIERECHT en schoon onjuiste gegevens over je op.

Kijk wel uit dat je niet in de slachtofferrol (ver)valt, als ouder MOET je je kinderen beschermen tegen de boosaardigheid van de andere partner, zoals bij incest het geval is.

Zijn de kinderen in gevaar (geestelijk en/of lichamelijk)
door mishandeling en/of verwaarlozing, stop dat dan af.

Het zijn uiteindelijk je kinderen die het meest schade lijden,
zij hebben geen echte keuze.

Kortom zorg dat je kinderen hun recht krijgen, jouw rechten zijn daaraan opgehangen.

Nogmaals , deze raad geldt (alleen) als de informatie bij je vraag correct is.
Ik wens je heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het bij een wetswinkel vraag daar om raad zuk 6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, daar zitten juridisch studenten. Die snappen er echt nix van.
Dit is een multidisciplinair vraagstuk.
Heb jij ooit een aanvraag ingediend voor een omgangsregeling? Zo nee, dan kun je deze indienen bij een rechtbank.
Indien de omgangsregeling eerder is afgewezen door een rechter (de rechter doet dat alleen in ernstige gevallen!) kun je een herziening aanvragen.
Bureau Jeugdzorg heeft de mogelijkheid om een observant in te schakelen om te beoordelen of de omgang belastend is voor de kinderen. Na een aantal bezoeken wordt er dan een advies aan de rechter voorgelegd.
Het is wel heel belangrijk om haatgevoelens naar je ex-partner niet over te dragen naar je kinderen en stabiel en duidelijk over te komen. Werk daar aan!!!!! Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Justice, ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo goed kan volgen wat je zegt, het is verwarrend voor me.
Wel ken ik als moeder de situatie dat de kinderen bij hun vader wonen na de scheiding. Ik begrijp niet goed of jij ze wel of niet mag zien, een bezoekregeling hebt, ik had dat wel.
Ik ken dus het gemis van de kinderen, ook al wist ik dat ik ze zelf in die periode niet had kunnen opvangen zoals een moeder hoort te doen.
Het gemis was desalniettemin enorm, ook al omdat de bezoekregeling nogal eens niet werkte. En de kinderen niet wilde komen.
Ja, je ontkomt er niet aan dat kinderen negatief beinvloed worden door de opvoedende ouder wanneer die ouder niet neutraal kan zijn over de afwezige ouder.
Ik zie dat je voor de kinderen gevochten heb.
Dat zullen zij uiteindelijk ook gaan begrijpen.
Op een dag zullen je kinderen zelf jouw kant van het verhaal willen horen. En dat is de dag dat de heling kan beginnen...

Zelf ben ik tot die dag een beroep uit gaan oefenen dat mijn verzorgingdrang enigszins kon vervullen. Dat was voor mij de manier om een weg te vinden in het doolhof van emoties wanneer je je kinderen mist. Ik ben de liefde die ik voor hun voelde maar niet bij hen kwijt kon gaan richten op anderen.

Intussen heb ik mijzelf "opgevoed", met behulp van de buitenaf. Omdat ik mijn kinderen zonder wrok en boosheid wilde kunnen ontvangen en omhelzen wanneer zij contact met mij zouden gaan zoeken.
En enkele malen per maand stuurde ik ze een kaart.
Een leuke.

Als je alles hebt geprobeerd wat je kan Justice, probeer dan je moedergevoelens te richten op zorg voor anderen. Natuurlijk is het niet hetzelfde, en toch heeft het mij geholpen. Ik hoop dat het jou ook meer innerlijke vrede kan brengen.

Misschien kan ik je hoop bieden: het contact tussen mijn oudste kind en mij was zo ernstig verstoord dat ik mij niet kon voorstellen dat het ooit nog goed kon komen. Zonder op details in te gaan was dat eigenlijk onmogelijk.
Het is toch goed gekomen, en dat is een regelrecht wonder.
Lieve Justice:
expect a miracle.

Sterkte.
12 jaar geleden
Je schrijft niet zo duidelijk, maar kan ik hieruit opmaken dat je 30 jaar met je (ex) partner te maken hebt? En dat je kinderen dus mogelijk volwassen zijn of alleszins op een leeftijd waarin ze zelf kunnen kiezen?
Inderdaad kunnen kinderen sterk beïnvloed worden door een ouder, of gemanipuleerd. En dan de keuze maken de andere ouder niet meer te willen zien. Dat doet enorm pijn, dat snap ik.
Maar wat ik nu zou doen is eerst aan jezelf denken. Ga in therapie enz. , en bouw aan je draagkracht. Ik heb niet het gevoel dat je nu sterk genoeg in je schoenen staat om een procedure of confrontatie of zo aan te kunnen.
En ga tegelijk eens langs bij bv een wetswinkel of advocaat en vraag wat er nog mogelijk is bij kinderen op die leeftijd. En als er nog iets mogelijk is, kan je dit doen als je sterker in je schoenen staat. Maar op dat moment heb je wellicht zelf de kracht om met je ki deren in contact te gaan. Tenzij er een contactverbod is, dan zal je bij de jurist wel vernemen hoe dit verder kan worden aangepakt.
Maar dus eerst: jijzelf.