Wat is beter; tevreden zijn met wat je hebt, of streven naar wat je het liefste zou willen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat wat is is het beste... Dus tevreden zijn met wat je hebt, daar kun nu je al mee beginnen, dus dat is het beste, want dat is er al en dat heb je al...

:-))

Toegevoegd na 5 dagen:
En meer dan dat, veel meer...

Doe een stap naar God en God neemt een duizend naar jou toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Dat hangt er vanaf wat je al hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij absoluut tevereden zijn met wat ik heb. Het streven naar iets zit ook niet zo in mijn aard. Misschien bereik ik daardoor minder dan ik zou kunnen, maar dat is weer niet erg want ik ben tevreden met wat ik heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede balans. Aan de ene kant moet je goede basis hebben waar je van op aan kunt. Maar aan de andere kant, als je stopt met dromen is het einde nabij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tevreden met wat ik heb(bereikt),maar kan niet voor anderen spreken! Op mijn leeftijd ben je al tevreden met een redelijke gezondheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je niet tevreden zijn met wat je hebt.

Als je niet tevreden bent ermee, moet je het weg doen als dat kan.
Als het niet kan zou ik er maar snel tevreden mee worden, anders zou je heel ontevreden zijn.

Tenzij je ontevreden wilt zijn. Ook daar zijn er die dat willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te streven wat je nog het liefste wil, kan je vergeten wat je al hebt.
Wees tevreden met wat je nu hebt, dan kan het alleen maar mooier worden, maar er nooit op rekenen.
Hooguit streven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tevreden zijn met wat je hebt, want als je ergens naar streeft en je hebt dit bereikt komt er weer iets waar je naar wilt streven.

Tevreden zijn met wat je hebt, eten, drinken, huis, gezin, gezondheid, geluk, vrienden, baan en dan heb ik al veel belangrijke dingen genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GA!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje
Volgens mij kan je het beste willen wat je hebt.
Als je situatie goed is natuurlijk.
Als maar meer willen leidt tot niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf. Streven naar iets dat met enige inspanning binnen je bereik ligt is altijd goed en gezond en beter dan gezapigheid, maar als je streeft naar het onhaalbare, kun je beter tevreden zijn met wat je wél hebt.

Een leukere baan of een beetje beter worden in je hobby of sparen voor iets leuks of een reis zijn allemaal haalbare doelen. Maar eeuwig en altijd zoeken naar een betere partner of met geen enkele opleiding miljonair willen worden, tja, dat zal je eerder doodongelukkig maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Streven naar wat je het liefst zou willen is het best omdat je daarmee een drijfsveer creëer voor jezelf, en dat maakt het leven mooier, maar je moet vooral niet ontevreden zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of je iets hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Streven naar wat je het liefst zou willen, en in de tussentijd tevreden zijn met wat je hebt.
Ook als je niet bereikt wat je het liefst zou willen, toch tevreden zijn met wat je hebt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tevreden bent met het gene wat je hebt wel,als die dingen en situaties iets toevoegen in je leven blijf dan maar tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"wat je het liefste wilt" is vaak iets wat niet haalbaar is of buiten je invloedsfeer.

Streven is goed, dat houd je bezig en betrokken.

Maar gebaseerd op tevreden zijn met wat je hebt, kun je heel veel beter streven....

Stel je doelen SMART: Specifiek, Meetbaar, Haalbaar (achievable), Realistisch en Tijdgebonden.

Let vooral op *ECHT* haalbaar, en een redelijk korte termijn. Liefst een paar dagen. Dan maar veel tussendoelen stellen en het langetermijn doel zien als een *koers* waarop je je richt (en bijsteld als nodig)

En vier *uitgebreid* je successen, zodat het naar meer smaakt. Heel snelle feedback levert veel energie.

Elke tegenslag levert leerpunten op: zo moet het dus niet, hoe dan wel? neem maatregelen zodat het de volgende beter zal gaan. Zo heeft de tegeslag dus altijd *wel* een zin gehad, het was niet voor niets: het gaf inzicht

Mislukking bestaat niet. Veel kleine doelen leveren veel succesgevoel op of leerpunten hoe iets beter kan.
Dat gevoel vasthouden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tel wat je hebt, niet wat je mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het over een job hebt of een talent dat je bezit maar niet kan waarmaken, iets wat je heel graag zou willen doen, streef ernaar en werk ervoor om het te kunnen bereiken.Wees dan niet tevreden tot je het hebt bereikt, laat het vuur van je passie niet doven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het een is niet beter dan het ander. Beter zijn is een beoordeling en afhankelijk van de omstandigheden.

Het hangt dus van het moment en de omstandigheden af wat te verkiezen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tevreden met wie ik ben en wat ik heb, daarnaast streeft ik naar al het goede dat ook verwezelijk mag worden.
Dat hebben wij als mens meegekregen geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het combineren:
ben tevreden met jezelf terwijl je streeft naar wat je het liefste zou willen.

Als je alles hebt wordt de wereld saai, dus gewoon door blijven streven terwijl je lekker tevreden bent!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tevreden zijn met wat je hebt, en ambitie hebben om het beter te krijgen.
Zo voel je je gelukkig en wil je werken om jezelf te blijven verbeteren, terwijl je tevreden bent met je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niks hebt om naar vooruit te kijken, waar doe je dan nog al die moeite voor.. Ik denk dat als je hier goed over nadenkt het beste antwoord voor je zelf, bij jezelf vindt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beiden.... Ik denk dat het een saai leven wordt als je niets meer hebt om naar te streven..
ik ben momenteel heel tevreden omdat ik mijn gezondheid terug heb... nog altijd werk heb ook al is wankel, mijn partner nog bij me is ondanks alle shit die we achter ons hebben liggen, mijn zoon het geweldig doet ondanks het verdriet dat we delen en omdat mijn ouders nog allebei in leven en gezond zijn..
Ik streef echter naar een nog betere conditie, een andere baan waar ik me meer in thuis voel, nog een aantal mooie maar vooral rustige jaren met mijn partner, om een leuke oma te worden en mijn vriendenkring uit te breiden met waardevolle contacten... Verder zou ik ook wat meer wat de wereld willen zien maar`dat is echte toekomstmuziek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tevreden zijn met wat je hebt, kan goed samen gaan met het streven naar wat je het liefste zou willen.
Dit hoeft elkaar niet te bijten.
Tevreden zijn brengt rust.
Als je vanuit rust handelt dan kan je de gevolgen van het streven naar een door jou gesteld doel veel beter overzien.
Ook dat niet alle persoonlijke wensen haalbaar zijn.
Indien dit streven niet tot het gewenste resultaat leidt, voelt het niet aan als falen.
Je vergaart hierdoor het inzicht dat niet het doel het hoogst haalbare is, maar de weg er naar toe.
Hierdoor kan je tevreden blijven en blij zijn met elke ontwikkeling die je hebt doorgemaakt, juist door dat doel na te streven.
Indien er vanuit geldingsdrang gehandeld wordt, dan blijf je streven naar meer, want geldingsdrang brengt onrust.
Niet het doel is hierin het belangrijkste maar deze drang.
Dat betekent dat wat je het liefste zou willen ondergeschikt is aan deze emotie.
Het is dan niet mogelijk om tevreden te zijn en het is dan ook niet van belang of het doel bereikt wordt, je bent altijd op zoek naar meer.