De term narcisme werd voor het eerst gebruikt door Sigmund Freud. Hij noemde het verschijnsel naar de figuur Narcissus uit de Griekse mythologie. Narcissus wees volgens het verhaal alle romantische avances af en werd als straf verliefd op zijn eigen spiegelbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik maar denken dat het iets te maken had met narcissen, één van de meest ziekelijke zelf lievende bloemen ter wereld. Ze zijn niet voor niets vernoemd naar deze Narcissus uit de Grieks mythologie.

Andere antwoorden (1)

De term komt van de Griekse mythologie. Het komt van de naam Narcissus, Narcissus was een figuur die verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld. Een narcist is iemand die van zichzelf houd. Duidelijk parallel dus ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets aan toe te voegen.