Misschien, soms moeten ze misschien naar de WC. Maar het kan ook dat ze gekke dingen gaan doen! Loop dus met de slaapwandelaar mee en kijk rustig en stil wat ie doet. Als ie met de trap naar beneden gaat zou ik 'm toch maar wekken. Het is denk ik ook irritant voor de slaapwandelaar om gewekt te worden tijdens slaapwandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (10)

in tijden van stress loop ik heel veel te slaapwandelen.
ik zou het waarderen als iemand me dan wakker zou maken.
dit is alleen gevaarlijk als je het halverwege de trap doet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom je wakker maken +
Nee hoor, die wordt gewoon wakker... Meer niet...
Maar hij kan wel uit diepe slaap komen en dan voel je je niet zo goed... Je kent dat wel toch, op een dag dat je je niet uitgeslapen voelt, dan kom je te snel naar de oppervlakte en dat voelt niet goed, maar kan geen kwaad hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee hoor want soms moet je echt ingrijpen. Maar je moet het voorzichtig doen en niet ineens beginnen te gillen of gek gaan doen.

Ik zie me al toen we op vakantie waren dat mijn man in zijn nakie de hotelgang op wou lopen. Hij moest werken in zijn slaap en had de deur al open. Heb hem toch maar gauw wakker gemaakt. Zou wel leuk zijn geweest maar vrees dat we uit het hotel gezet zouden worden, anders had ik het zeker gedaan. Dus gevaarlijk of niet soms moet je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
;)) je zal het meemaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verhaal blijft natuurlijk vaak terugkomen in ons leven, vooral als hij weer eens een wandeling heeft gemaakt. Meestal als hij superdruk is op zijn werk. Maar altijd lol, heb nog leuke. Hij was bij vrienden ooit op de bank in slaap gevallen en stond ineens op en ging in de hoek staan en wou gaan pissen, stond als een gek op en direct naar de wc gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow dat was echt erg geweest :-O wanneer je hem niet tegen gehouden had :-O!!!
Ik slaapwandel al mijn hele leven. Op zo n moment krijg je mij echt niet wakker. Maar zou je het wel lukken, gevaarlijk is het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al is aangegeven is het soms wel nodig om in te grijpen. Iemand wakker maken is dan veiliger en belangrijker dan een goede nachtrust.

Voor zover ik weet is het ook niet gevaarlijk om iemand wakker te maken tijdens slaapwandelen. Het is immers gewoon slaap. Wel kan het onprettig zijn voor degene om wakker gemaakt te worden. Niet alleen omdat de persoon gestoord wordt in zijn slaap (dat zou je zelf ook vervelend vinden), maar vooral omdat men op een 'onbekende' locatie is. Er kan dus een korte periode van desoriëntatie en verwarring zijn (een help-waar-ben-ik gevoel). Probeer je maar eens voor te stellen hoe het is om 's nachts in je bed te gaan slapen en dan in de keuken wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat en slaapwandelaar maar wandelen. Ik heb veel gewandeld in mijn slaap toen ik 13- 16 jaar was. Mijn ouders hebben me dat verteld. Maar er is nooit iets ernstigs gebeurd. Misschien heb ik daar al mijnongenoegens in geuit of mij plezier? Ik weet het niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, de slaapwandelaar slapend onder een auto laten lopen is veel gevaarlijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Mijn zoon heeft het wel eens. Hij komt dan naar beneden met een onzinnig verhaal of met zijn rugtas op zijn rug omdat hij naar school moet. Ik kan hem dan gewoon zeggen dat hij weer gewoon lekker moet gaan slapen en hij gaat gewoon weer naar bed, gaat liggen en slaapt verder. De volgende morgen weet hij er niets meer van. Ik sluit wel altijd de voordeur af,als ik naar bed ga, want hij is in staat gewoon de deur uit te lopen en ik weet niet of hij door de kou wel wakker wordt.
amc
14 jaar geleden
Vaak denken mensen dat het gevaarlijk is om een slaapwandelaar wakker te maken. Dat is niet zo. Je kunt de slaapwandelaar gerust wakker maken. Wel is het soms heel moeilijk om een slaapwandelaar wakker te maken. En of het altijd nodig is?
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf of de fysieke omgeving gevaar zou kunnen opleveren. Denk aan balkons, open ramen op hogere etages, trappen e.d. Het kan zinvol zijn om sloten op balkondeuren en ramen te maken. Of om een hekje boven aan de trap te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in principe niet gevaarlijk een slaapwandelaar te wekken wanneer hij slaapwandelt. Slaapwandelen vindt plaats in slaapstadium 4, waarin deltagolven frequent optreden. Dit is de 'diepe slaap'. De slaapwandelaar zal wellicht even verward zijn, omdat de slaap zo hevig was. Gevaarlijk is het echter niet!