Wat zijn goede boeken die je wat leren over psychologie in zijn algemeenheid?

Ik zou hier graag wat meer over willen leren, maar ik heb het er niet voor over om er bijvoorbeeld een hele studie aan te wijden. Wat zijn dan echt goede boeken die je een inzicht daarin kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe een psychologische zet en geef jou een + voor deze vraag ;-) Geniet van het observeren van anderen en al het andere om je heen én in jezelf.
Geniet van het luisteren naar anderen én luister ook bewust naar jezelf.
Geniet van de logica die je ontdekt tijdens het spelenderwijs experimenteren.
Geniet ook van de vele contradicties en de vaak onlogisch redeneringen lijkende redeneringen van anderen... denk na over hetgeen men jou voorschotelt en neem pas iets voor waar aan als jij het gevoel hebt dat het klopt. Geniet van jouw ontdekkingsreis en neem er vooral je tijd voor... Het Leven stopt immers niet daar waar velen denken dat het stopt. Gelukkig maar, toch? Dat is psychologie in een Glimlach-dop ;-) Liefs

Het beste antwoord

Er is onder andere het boek (paperback uitgave)
'Psychologie voor beginners' van Nigel C. Benson

Via 1e link vind je hierover meer info (beschrijving en recensie)

...

Er is ook nog 'Psychologie in een Notendop' van F. Verstraeten

Via 2e link vind je hierover info, recensies en je hebt ook de link 'inkijkexemplaar' en dan kan je online reeds lezen. Zo heb je ook direct enig idee of de inhoud en/of die schrijfstijl bij je past of niet.

...

Verder zou ik zeggen, ga zelf een boekenwinkel binnen, ga naar de afdeling psychologie en neem een paar boeken ter hand die Jou persoonlijk aantrekken. Blader er in, lees een paar stukjes en voel of dit bij jouw huidige honger naar informatie past.
Want...
Wij kunnen jou de meest uiteenlopende boeken aanbevelen en elk boek heeft ooit voor meerdere mensen datgene gebracht wat ze zochten.
Sommige boeken zijn bestsellers in hun soort doch dat geeft geen garantie dat jij er hetzelfde bevredigende gevoel bij krijgt als duizenden of miljarden anderen.

Maak er een leuke zoektocht op Jouw maat van... dat op zich als een stukje indruk-wekkende, experimentele psychologie ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je een plusje gegeven.
Ik ken het boek van Frans Verstraten niet maar hij is een collegedocent bij mijn studie en hij vertelt heel grappig en duidelijk, dus kan me goed voorstellen dat hij ook zo schrijft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Hier kan ik zeker wat mee.

Andere antwoorden (3)

Psychologie voor dummies.
Wegwijs in psychologie, van Mietzel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psychology van Gleitman, Gross & Reisberg. Dit boek wordt in het eerste jaar van de studie psychologie gebruikt. Begrippen worden duidelijk uitgelegd en het is in een redelijk gemakkelijke stijl geschreven. Het is wel een Engelstalig boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op zoek bent naar 'leuke' boeken waarin psychologie luchtig wordt behandeld, ga voor 'Influence' of 'the Social Animal'.