Waardoor vergeten mensen hun apparaten uit te schakelen, wanneer ze deze niet meer nodig hebben? (zie toelichting)

Naar aanleiding van een vraag hier (http://www.goeievraag.nl/vraag/ultieme-tip-nooit-vergeten-strijkijzer.293684) vraag ik me af hoe het komt dat mensen vergeten hun apparaten uit te doen na gebruik? Je vergeet toch ook niet een apparaat aan te zetten? Nu snap ik wel dat je een apparaat aan moet zetten om er gebruik van te kunnen maken, maar voor mij is het tè logisch om een apparaat uit te schakelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik een TV, radio, lamp of wat dan ook maar aan laat staan wanneer ik er geen gebruik meer van maak. Laat staan een strijkbout!
Wat laten mensen nog meer aan staan? Staat er bijvoorbeeld ook nog wel eens een oven of gaspit aan? (Mijn man vergeet deze laatste wel eens... Onbegrijpelijk!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik laat zelf vaak de senseo aan , als ik koffie heb gepakt, gewoon omdat ik dan alweer met iets anders bezig ben. Net als de tv die ik vaak vergeet uit te zetten, dan ga ik bijv achter de computer en staat de tv aan.
Bij mij is het ook wel een kwestie van gemakzucht moet ik beschamend toegeven :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat de mensen alweer aan andere dingen denken die ze nog gaan/moeten doen.
Of... de telefoon gaat en je loopt bij iets weg dat je net wilde uitzetten en denkt er na het gesprek niet meer aan.
Of de bel gaat...of ze worden door iets anders afgeleid...
Of ze zijn wat slonzig/makkelijk van aard.
Jij bent dus heel secuur , wees daar maar blij om, want het kan natuurlijk gevaarlijk zijn !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt het door het feit dat als je iets gaat doen, je het aan moet zetten (anders kun je het niet gebruiken, of kun je niets zien) en als je er mee stopt hoeft dat niet.
Als je dan niet geconcentreerd bent kun je dingen vergeten. Maar het verschilt denk ik van persoon, de een is minder geconcentreerd op dingen en vergeet het dus sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent dan zó gefocust op de uitvoerende taak die je met het apparaat gaat doen, dat aanzetten hoort daar dan bij, anders kun je je werk niet uitvoeren.
Als je klaar bent met de uitvoering van b.v. het strijken, denk je totaal niet meer aan het apparaat waarmee je je taak hebt uitgevoerd. Dat is niet relevant op dat moment.