Kan best ,door inspanning en consentratie kun je hoofdpijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen... Maar het kan ook nog andere redenen hebben:

-Avond ervoor te veel gezopen
-Ogen minder goed dan je denkt
-Teveel naar een computerscherm gekeken
-Vermoeidheid
-Gat in je kop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat kan zo veel factoren hebben, en veel denken, te veel denken kan niet eens... Heb je daar dan een keuze in? Heb jij het knopje om het trager en sneller te laten gaan al gevonden? Of het knopje om het uit te zetten?

Nee hoor, veel denken kost heel veel energie, maar is niet de oorzaak voor hoofdpijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als aanvulling op wat Cantare schreef:
- last van migraine
- te weinig zuurstof
- stress
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sasha;

Dat kan, maar ook als je hersens juist wat minder hard hoeven te werken kan het optreden. Ik heb een tijdlang migraine gehad die optrad juist na een periode van geestelijke inspanningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou kunnen. Maar wat ook heel vaak voor komt is spanningshoofdpijn. Die trekt dan vanuit je nek, naar je hoofd.
Je spieren zijn dan gewoon té gespannen en slaan dan vast.
Een goede massage kan wel eens verlichting geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelden.

Waarschijnlijker zijn het oorzaken zoals vocht tekort, aangespannen spieren in de nek en overnste schouderhelft, een tekort aan aangewende caffeine opname (Zogenaamde weekend hoofdpijn) of structureler: migraine-achtige zaken.

Stress, vocht tekort & een gebrek aan caffeine zijn de meest voorkomende oorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf krijg ik uitsluitend hoofdpijn van mensen die met hun problemen beslag op je leggen, terwijl ze zelf de oorzaak van hun problemen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoofdpijn kan veel oorzaken hebben.
Zie bron
http://www.dokteronline.com/informatie/hoofdpijn/Oorzaken.html