Hoe stop je haantjesgedrag als je hier zelf last van hebt?

Hoe kun je dit bij jezelf stoppen als je je hier bewust van bent? En is hier een therapie voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedere keer als je weer merkt dat je t gedrag vertoont of de neiging herkent, jezelf tot orde roepen en proberen het niet te doen, hoe vaker je zelf zegt, nee dat wil ik niet, komt er vanzelf een ander gedrag voor in de plaats. In het begin zal t raar voelen om niet te doen, wat je gewent bent te doen, en zal je nog niet weten hoe je je dan moet gedragen, als je bij vrienden bent, kan je gewoon zeggen, ik werk aan mijn gedrag, ik weet wat ik niet wil maar leer me hoe ik t wel moet doen, of laat ze in ieder geval merken dat je nog niet weet hoe het anders moet, maar dat je er wel aan werkt, dan zaL je zien dat op een gegeven moment, en vaak nog vrij snel ook, je gedrag is verderd, Dat je je er bewust van bent, is de eerste en belangrijkste stap! knap van je dat je dit wilt veranderen, want zowel voor je omgeving als voor je zelf zal je een fijner persoon worden........ succes!

Het beste antwoord

Ja dit is te stoppen. Stap 1 is bewustwording inderdaad.
Cognitieve gedragstherapie is een goede therapie om er achter te komen waarom je je zo gedraagt en hoe je dat kunt aanpakken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja natuurlijk kan je dit stoppen door eens goed naar jezelf te kijken waarom je dit doet en op de momenten wanneer je het doet. Hier is zeker therapie voor. Weet niet in welke buurt je zoekt maar anders weet ik wel een hele goede.