Verandert je gevoel voor dingen die je echt leuk vind?

Stel.. we zijn gek op tennis. We krijgen daar een heerlijk gevoel van , elke keer als we er naartoe gaan en als we spelen. Verandert dit gevoel nog als ik geen negatieve ervaringen hiermee krijg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Dat weet je pas als je gevoel anders is geworden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan niet... Dan blijft dat voor altijd hetzelfde...

Als je er geen negatieve ervaringen mee krijgt dan verandert het niet...
Als je er nooit negatieve ervaringen mee krijgt, dan verandert het nooit...
Als je er wel negatieve ervaringen mee krijgt, dan verandert het wel...

Zie je mijn antwoord? Het zegt niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Of wel ; dat hangt af van jou. En niet alleen van of je een keer goed je been breekt of vreselijke ruzie krijgt met andere mensen daar, dan zal het gevoel anders worden. Of niet, ook dat hangt van jou af.
Alles hangt dus af van jou, en als ik zo je andere vragen in mijn achterhoofd neem en daaruit een beetje probeer te construeren hoe jij met (veranderde) situaties omgaat, kun je denk ik wel stellen dat het gevoel voor jou volledig zal veranderen. Al is het maar doordat je er teveel over gaat piekeren en analyseren, alleen dat al is genoeg om totaal anders tegen dingen aan te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk een +10 maar ik kan er maar 1 geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, er komen nog wel negen vragen :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad maar je antwoord verdient een +1
Een gevoel voor dingen die je echt leuk vindt zal in principe niet veranderen, maar je moet wel steeds nieuwe impulsen krijgen. Dus, m.a.w., er moet wel progressie in komen. Iets wat je doet, maar steeds hetzelfde (repetitief) zal uiteindelijk gaan vervelen.
Dus het tennissen iedere keer is leuk, maar je hebt wel uitdaging nodig, qua tegenstand, of nieuwe trucs leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan raak je nooit verveeld? Is het niet moeilijk om steeds maar weer en weer een uitdaging te zoeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is juist eén van de leuke dingen van het leven. Groei, vooruitgang, progressie, uitdaging, vernieuwing !! Mensen zijn geen schemerlampen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je reactie Marleen, ik zet hem wel bij je antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Stel.....je houdt heel erg van paardrijden.
Tijdens een van je ritjes, wordt je van het paard afgegooid en je breekt een been.
Heel erg geschrokken en met heel veel pijn lig je in je bed.
Wat ga je dan doen later als je weer genezen bent, klim je opnieuw op dat paard, zet je je over je negatieve ervaring heen, of wil je nooit meer rijden, wil je zelfs geen paard meer aaien.
Alles hangt af van hoe jij het gaat beleven, hoe jij tegen die ervaring aan gaat kijken.
Misschien rijdt je nooit meer paard en misschien begin je gewoon weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd zal het leren......Ik zou denken nu is het leuk nu geniet ik.Je kunt niet vooruit kijken of je het over een halfjaar niet meer leuk zou vinden door een negatieve ervaring.Geniet Nu ,Leef nu!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je kan het op een keer gewoon zat worden, hoeft geen echt negatieve ervaring aan vooraf gegaan te zijn. Tenzij je het zat worden als negatieve ervaring ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb een aantal hobby's en de ene keer doe ik die vaker dan de ander maar ik blijf het altijd leuk vinden. Dat komt ook door de fijne herrineringen die ik aan mijn hobby's heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook al is je gevoel met tennis nog zo leuk op gegeven moment is wordt hierdoor je interesse minder en is het niet leuk meer en daardoor verandert het gevoel.

Dat is bijvoorbeeld hetzelfde als iedere keer een vraag beantwoorden wat erg leuk is maar op een gegeven moment als iedere keer dezelfde achterliggende gedachten om de hoek komt kijken is het ook niet leuk meer. En stop je ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar ; alles heeft denk ik een verzadigingspunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Marleen goede reactie van je.
Dingen kunnen altijd veranderen.
dus gevoelens en interesses ook..
een negatieve ervaring resulteert meestal in een wat minder prettig gevoel na afloop.

Gevoel kan wel weer positieg terugkomen na verloop van tijd.
na een bezinking.