Als aanvulling van Babyfaced:

Als huilen niet oplucht, is het nog niet klaar. Dus heb meer geduld en blijf huilen.
Sommige verdriet zit heel diep en is heel heftig. Dit heeft ook meer tijd nodig om naar buiten te komen zodat je het los kan laten.

Bedenk dat elke huilsessie een beetje losmaakt. Bij jouw misschien klein, maar nog steeds een beetje.

Huilen is letterlijk, vanuit je onbewuste naar buiten. Dus van binnen, via de tranen naar buiten. Laat het maar los. Laat het maar gaan.

De ogen zijn de blik van de ziel. Het huilen is een wildwaterrivier van de ziel naar buiten. Laat alle troep (vastzittende emoties) door de rivier naar buiten stromen.
Laat die rivier je ziel en de weg naar je bewust mooi glad polijsten.

Probeer niet elke traan weg te vegen. Hiermee geef je aan dat je niet mag huilen en probeer je de rivier te stoppen.
Laat de tranen lekker over je wangen gaan, met alle rommel die het meeneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef geen antwoord meer op deze vraag na dit mooie antwoord van jou.
Het is een rijkdom als je zo mag denken en spreken.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wijs antwoord: ook pijn moet je samen met tranen kunnen loslaten, het moet zich een weg naar buiten banen.
Pijn is niet altijd bitter, het is ook zoet.. en zonder liefde geen pijn..

Andere antwoorden (9)

Aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het reden zoeken waarvoor je huilt. En dan of aanvaarden zoals hierboven wordt gezegd, of verwijderen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je geen keuze en gaat het steeds maar door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je huilt dan is dat een uiting van verdriet of van pijn. Als jij zegt dat het niet oplucht, dan bedoel je eigenlijk dat het verdriet niet afneemt, dat je maar door blijft gaan in hetzelfde gedachtenpatroon.

Huilen is erg goed, maar het is niet de oplossing van het probleem. Probeer de cirkel te doorbreken en naar een opbouwende situatie over te stappen. Dat is het moment dat je, alhoewel nog steeds verdrietig, toch opluchting kunt vinden in het huilen.

sterkte.
14 jaar geleden
praten over datgene wat je aan het huilen maakt en verwerken. de oorzaak wordt er niet mee opgelost met huilen, maar ook die tranen moeten er uit. emoties uiten is al goed. maar dan dieper gaan, anders blijft het zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien iets anders uitproberen wat oplucht. Met deuren gooien, een keer ergens in de duinen of een bos je longen uit je lijf schreeuwen. Je op een kussen uitleven en daar al je frustratie op slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteren dat het er is...
Erover schrijven?
Hard fietsen of hardlopen..
Kick boksen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek professionele hulp. Ga naar de huisarts en zeg wat eraan mankeert. Als het goed is verwijst hij je naar een professionele hulpverlener.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lotgenoten zoeken waar je mee kunt praten over dat huilen nooit oplucht.