Nee dat kan niet; het kan ook geen winter zijn als het geen winter is. En het kan ook geen geel zijn als het geen geel is. Je kan wel gelukkig worden, maar dan wordt je dat ook uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Een lastige? Een rare vraag bedoel je?
Als je niet gelukkig bent, ben je niet gelukkig lijkt me!
Of denk ik nu raar?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of bedoel je dat als je je overwegend ongelukkig zou voelen, of het dan wel mogelijk is dat je gelukkige momenten meemaakt?
Dat kan namelijk zeer zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarom niet we hebben allemaal ups en downs, een gemiddelde balans is daar niet in te vinden, maar een ding wel; De pieken zijn voor iedereen en kunnen totale gelukzaligheid met zich meebrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Als je weet dat je niet gelukkig bent, kan je daar heel gelukkig van zijn.

Je ziet namelijk dat je ongelukkig bent en dan kan je daar wat aan gaan doen.
Deze constatering kan je heel gelukkig maken. Het vooruitzicht maakt je al heel gelukkig (op dat moment).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker... Je moet het eerst doen en dan pas wordt je het... zo gaat dat met gelukkig zijn...

Dat is de spirituele wet, de wet van gevolg en oorzaak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms heb ik dat wel eens. Dan ben ik zo gelukkig dat ik me op een bepaald moment totaal ongelukkig voel. Vooral als ik iets stoms heb gedaan of iets waar ik spijt van heb of als er iets ergs gebeurd is kan ik heel blij zijn dat ik me daar ongelukkig bij voel. Dat zegt namelijk iets over mij en over het feit dat ik menselijke gevoelens en gevoelens van medeleven heb.

Hoop dat ik te volgen ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt soms geen keuze van wat je allemaal overkomt in het leven

wat je WEL kunt beinvloeden is *wat het met jou doet*
je kunt daar besluiten in nemen!

dat kan gevoel van control teruggeven. Het klinkt flauw maar het werkt echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op momenten dat je je ongelukkig voelt, kunje naar mijn idee geen werkelijk geluk ervaren.
Wel kun je 'zwelgen' in je ongelukkig zijn. Dat is voor sommige mensen een enigszins lekker gevoel.
Maar ik denk niet dat dat een echt gelukgevoel benaderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Erwin;

De manier waarop je de vraag stelt is inderdaad lastig. Maar gelukkig zijn is voor iedereen anders. Ik heb ook wel periodes waarin ik me objectief gezien misschien ongelukkig zou moeten voelen maar me er prima bij voel. Ook andersom met gelukkige momenten is dat weleens zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan dan wel gelukkig zijn, maar het op dat moment niet beseffen. Dat is vaak het probleem bij mensen die ongelukkig zijn. Ze zien niet wat het geluk is. Maar het feit dat ze leven en ademen en dat 's ochtends de zon is opgekomen enz. is al een goede reden om gelukkig te zijn. En zo zijn er nog miljoenen dingen meer die vanzelfsprekend lijken, maar waar je het geluk in kunt vinden, als je maar net een beetje anders kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ongelukkig sinds 1993, ik ben nu op dit moment erg ongelukkig.. maar toch is er zoveel om me heen om gelukkig mee te zijn en ben ik dat dan ook....elke dag en elk moment weer..
Dus volmondig JA, dat kan... zo'n lastige was het dus niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterkte gewenst
Gelukkig zijn is een keuze.. Dus ja..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat je je ongelukkig voelt, kan je denk ik niet tegelijkertijd je gelukkig voelen. Wel kan je het er het beste van proberen te maken en dan langzaam het tij proberen te keren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er helemaal van overtuigd bent dat je niet gelukkig bent dan kun je ook niet gelukkig zijn.
Geluk is een goed gevoel, dus als je niet gelukkig bent voel je je niet goed...
Je kunt je dan wel even goed voelen door iets te gaan doen wat je leuk vindt of trots op jezelf kan zijn. Zo kun je bv. 5 minuten gelukkig zijn per dag. En als je je dat dan wat vaker aanwent ben je steeds vaker even gelukkig!

Of is het meer ontevredenheid??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, want dan ben je gelukkig en ongelukkig tegelijkertijd, en dan ben je óf een vrouw, of een emotiekanon...
je kan wel van ongelukkig naar gelukkig gaan door een gebeurtenis, een mooi liedje dat je hoort, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, juist als je niet gelukkig bent, kun je van hele kleine dingen gelukkig worden. En als je daarvoor openstaat worden het steeds meer dingen waar je gelukkig van raakt. En voor je het weet zie je weer waarom je jezelf best wel een gelukkig mens kunt noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kunt gelukkig en ongelukkig tegelijk zijn omdat je over bepaalde dingen gelukkig kunt zijn zoals je liefdes leven..
en ongelukkig over je werk.. dit maakt je dus ongelukkig terwijl je OOK gelukkig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel proberen van de mooie, leuke dingen te genieten om niet nog meer ongelukkig te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan wel. In hele moeilijke periodes, waarin je je ongelukkig voelt, kan je toch momenten van geluk hebben, lichtpuntjes in de duisternis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt de formelering van je vraag een beetje krom. Iets wat je niet bent dat kun je ook niet zijn, hooguit worden.

Maar je kunt wel gelukkig zijn terwijl je je dat niet voelt. Dan zie je juist vaak de negatieve dingen en niet de dingen die je eigenijk best wel een gelukkig mens maken (in vergelijking met sommige anderen vooral).

Maar gelukkig zijn terwijl je dan niet bent dat kan volgens mij niet.

Toegevoegd na 37 seconden:
moet 'formulering' zijn natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in omstandigheden verkeren die niet rooskleurig zijn, maar gelukkig zijn omdat je weet dat je sterk genoeg bent om dat aan te kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
INderdaad een lastige vraag. Maar volgens mij kan het niet hoor. Als je niet gelukkig bent kun je toch niet gelukkig zijn. Volgens mij sluit het één het ander uit....
Het kan elkaar wel snel af wisselen....