Hoe komt het dat als je een woord vaak herhaalt of achter elkaar ziet, je het woord er raar uit vindt zien en raar vindt klinken?

Iedereen herkent het wel, met korte woorden als vork en stoel maar ook langere woorden en je eigen naam. Hoe komt dit precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Omdat wij woorden kunnen herkennen omdat ze onderling anders zijn. Als je steeds hetzelfde woord zegt dan heb je geen referentie meer en vind je het dus raar klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt logisch, de referentie blijft hetzelfde, maar na honderden keren (bijvoorbeeld) wordt je er toch wel flauw van, dus zijn we indirect weer bij jou antwoord terecht, goed werk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik herken het heel goed, ik heb met scheldwoorden (niet hele erge hoor). Het is zoals hierboven vermeld goed:)