Als je volgens de LIFO methode een "blend" bent, wat houdt dat dan in en wat kun je ermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

LIFO onderscheidt 4 hoofdstijlen. Ieder mens heeft een favoriete werkstijl. Of een combinatie van stijlen. Het is niet zo dat er maar 4 typen mensen bestaan. Juist de individuele score geeft aan wélke stijl favoriet is (of zijn) en hoe die ondersteund wordt (of worden) door hulpstijlen. Er is geen goede of slechte stijl. Wel is er vaak een (hoofd)voorkeurstijl waarbij sterke punten en valkuilen duidelijk zichtbaar worden.

Jij bent dus wat ze bij LIFO een blend noemen, het kan bijna niet anders dan dat dat bij vrijwel iedereen het geval is. Het is een model om mensen en hun werkstijlen min of meer in te categoriseren. Zo'n model heeft natuurlijk altijd zijn beperkingen, want er zijn niet 4 soorten mensen maar zo'n 6999348577 soorten mensen.
Het is wat dat betreft hetzelfde als de enneagram types.
Dit soort methodes geven je een kader van waaruit je kan denken, een mogelijke benadering.
Maar je moet (wat mij betreft) dat kader niet zien met een dicht omlijning maar eerder met een stippellijn, de mens is een stuk dynamischer dan soms aangenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat betekent dat er bij jou geen gedragsstijl overheerst. Het voordeel zou kunnen zijn dat je je gemakkelijk aan kan passen aan anderen. Als iemand van nature wil overheersen, ga jij hem niet tegen de haren in strijken door dat ook te willen. Aan de andere kant, als iemand zich afhankelijk opstelt, kun jij leiding geven.