Is het raar als je van jezelf zegt dat je geen angst kent?

Na aanleiden van de onderstaande vraag over afgrijzen, waar ik helemaal niets bij kon voorstellen...

Of heeft iedereen een bewuste, of onbewuste dosis 'gezonde' angst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet toevallig een angst om angsten te hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder gezonde angst zal er geen man overleven;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... nee... en nee...

Het beste antwoord

Snap dat je dat kunt zeggen.
Ken meer mensen die zoiets zeggen.
Maar ook al voel je geen enkele angst, het is te hopen dat je soms in ieder geval op je hoede bent voor bepaalde zaken want dat beschermt je tegen eventuele misstappen of ongelukken.
Geen angst kennen lijkt me verder een wonderlijk gevoel, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Ik groeide buiten op, op een boerderij bij een bos. En liep daar er altijd vrij rond, ook snachts als ik bij een beest ging kijken wat bezig was met "bevallen". Het kwam niet bij me op om bang te zijn voor wat dan ook als ik in het pikkedonker alleen door het bos naar de stallen liep. Wat zou er kunnen gebeuren. dacht ik. Tot er iets gebeurde, en daardoor angst leerde kennen. Ik ben nog steeds niet snel bang, maar wel realistisch: de wereld is geen plek meer waar je zonder afentoe een beetje angst kunt rondlopen. Helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat iedereen wel angsten heeft, en als het dan al niet voor iets fysieks is, zoals hoogtevrees, spinnen of claustrofobie. Dan lijkt het me wel dat je angst hebt om je dierbaren te verliezen.

Of het raar is van je zelf als je zegt dat je geen angst kent? Persoonlijk, ja, want ik denk dat iedereen wel een angst heeft. Hoewel het misschien kan dat je gewoon nog niet weet dat je bang bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Of heeft iedereen een bewuste, of onbewuste dosis 'gezonde' angst?"

Dat sowieso lijkt me, als je bovenaan een grote cliff staat die boven de zee uitkomt, dan lijkt het me logisch dat je "gezonde" angst hebt. Als je die niet zou hebben zou je misschien zomaar er vanaf springen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat elk mens een vorm van angst kent. Als iemand zegt dat hij nooit angstig is, dan is hij/zij in mijn optiek waarschijnlijk geen menselijke gedaante.
Of de persoon is gewapend van beton (dus geen enkele emotie toestaan) of nooit onderworpen geweest aan angstige momenten of gedachten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en onmogenlijk. zonder angst zou je anls voetganger zo onder een auto lopen omdat je gezonde angst je niks verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is raar, omdat ik het niet geloof... Je bent persoon en personen zijn inherent bang om te sterven...

Dus het is een leugen voor jou, als jij dat van jezelf zegt...

Toegevoegd na 39 minuten:
Starbless vraagt: "Is het raar als je van jezelf zegt dat je geen angst kent?"
Als je geen angst kende, dan vond je dat niet raar, dan was het ewoon zo en dan hoefde je daar al helemaal geen vraag over te stellen wat een ander daarvan vind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs om te sterven ben ik niet bang. De laatste keer was een ervaring die ik nooit had willen missen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ervaring van de laatste keer dat je stierf bedoel je? Daar geloof ik niets van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies te zijn maandag 6 april 1998 tussen 9 en 10 op de OK van het Rijnstaete ziekenhuis te Arnhem... Dus om te geloven moet je echt naar de kerk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Xinix je toevoeging is zijn angst. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haar angst dan toch zeker... dank je voor het feit dat je dat ook ziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mij een beetje kent weet je dat ik meerdere vragen gesteld heb, waarvan ik het antwoord vooraf al kende...
Raar is het niet, niets is raar om van jezelf te zeggen ;)

Alleen is het nogal ongeloofwaardig. Ieder organisme kent angst, al is het alleen maar om te overleven. Als jij geen angst kent, geen enkele, dan zou je allang al dood zijn.
Eerst hebben je ouders die angst voor je, daarna bouw je het zelf op. Stel je voor, geen angst.
Als je een reden hebt om het te doen, en geen angst die je remt, kan je bijv. zo de snelweg op lopen omdat je aan de overkant een mooie bloem ziet.
Of een liter schoonmaakspul opdrinken om te kijken wat voor kleur urine je ervan krijgt.

Als je geen angst kent, dan kan bijv je natuurlijke nieuwschierigheid je dood betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Starbless ik ken dat, ik zeg ook wel eens dat ik nergens voor bang ben, dan kijken de meesten mensen je heel raar aan, dan lijkt het wel of je er mee wilt opscheppen terwijl voor mij en jou geheel normaal is.
Wel kan ik me heel goed indenken/inleven dat veel mensen wel angsten kennen.
Maar een gezonde angst heb ik denk ik wel, als ik op het dak zit om mijn schoorsteen te vegen ben ik wel een beetje bang dat ik er af zal vallen en ben daarom voorzichtig, maar ik ben niet zo bang dat ik het dak niet op durf en dat zijn veel mensen wel!
Ga ik snachts in het donker naar buiten omdat ik denk wat te horen, dan ben ik nooit bang.
Ik vind het heerlijk om in het aardedonker s'nachts in de natuur te lopen, waar zou ik bang voor moeten zijn?
Angst voor wie of wat?
Ik begrijp best dat veel mensen het gek vinden dat je zo maar zegt nooit bang te zijn en voor hun is het wel raar dat je dat zo maar zegt, want hun weten niet wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet raar, maar tevens ook niet helemaal waar;-)

Het laatst wat ik vol afgrijzen heb gezien is het gebeuren in Apeldoorn met Koninginnedag. Afgrijzen krijg je mijn inziens niet door angst, maar door een gebeurtenis welk sterke medeleven gevoelens oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben bang van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het van jezelf denkt dat je geen angst hebt is dat grootspraak,als je inderdaad geen angst kent,ben je niet menselijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben ik dat ook wel niet....
Het is de wereld om je heen die je zelf in de hand wil houden en dat lukt kennelijk aardig aangezien je geen angst kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang van wel...