Waarom zou mijn vriend het moeilijk zo vinden complimentjes e.t.c te maken?

Mijn vriend waar ik ondertussen al bijna 4 jaar mee ga, vind het bijzonder moeilijk om mij complimentjes te geven. Hij zegt mij nooit dat ik er mooi uit zie, dat ik bijvoorbeeld lekker ruik, of lief bent. Laat staan dat hij uit zijn eigen zegt dat hij van mij houdt. Dat is er misschien 2 keer uitgekomen in al die jaren.
Ook uit zijn eigen mij knuffelen doet hij niet vaak.

Ik snap niet dat hij dat zo moeilijk vind.
Ik heb al vaak aangegeven dat ik meer bevestiging van hem wil,en echt nodig heb. En dan zegt hij...ja ik vergeet dat altijd... en je weet toch dat ik zo ben??

Terwijl hij het wel heerlijk vind als ik hem complimenteer op iets, en hem kriebelt of knuffelt ergens.

Van andere mannen krijg ik het ene na het andere compliment, en ik ben niet bepaald een lelijk eendje...dus wat zou het nu kunnen zijn? Ik weet wel dat hij mij niet kwijt wilt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon hoe hij is, zoals hij zelfs zelf aangeeft, dat ga je echt niet veranderen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Hij is nu gewoon zo, dat is zijn karakter. Dat kun je niet veranderen, alleen accepteren.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is trouwens de reden dat je zoveel bevestiging wil? Ben je onzeker over jezelf of de relatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet abnormaal bevestiging.....
Maar een vriend die echt nóóit iets zegt, (Zelfs niet als ik net hele mooie nieuwe kleren aan heb bijvoorbeeld) dat is niet leuk, en dan ga je je dingen afvragen....
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is over het algemeen man eigen, die zien nooit of je naar de kapper bent geweest, zelfs niet als de kleur totaal anders is, haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je opletten als je rimpels krijgt en je spieren slapper worden en je grijze haren krijgt hoe scherp hun ogen ineens zijn als ze een jonge vrouw zien en ze dan naar jou kijken?

Het beste antwoord

Beste gast,

Complimentjes horen niet gegeven te worden omdat jij ze nu eenmaal graag ontvangt, dat zou het idee achter het doel van complimenteren verkrachten. Een compliment hoort gemeend te zijn, dit kun je het beste geloven van iemand die eigenlijk heel zuinig is met complimentjes....neem bijvoorbeeld Gordon, als hij een compliment zou geven voor mijn zangtalent dan geloof ik dat...als Patricia Paai dat doet niet meer, die houdt van iedere deelnemer.

Je vriend zal jou heus wel mooi en lief vinden maar dat vind hij iedere dag en moet hij je dit dan iedere dag vertellen? Wat het knuffelen betreft zou je het er met hem nog eens over kunnen hebben dat je het na 4 jaar toch wel vreemd vind dat hij je nog amper durft aan te raken behalve een zoentje.

(Overigens vind ik niet dat er lelijke eendjes onder de mensen en dieren bestaan...en is een relatie niet gebaseerd op de uiterlijke schoonheden van de partners neem ik aan maar dat terzijde).

Mijn motto is ook: Hij kan je wel vertellen dat hij van je houdt maar je hebt er meer aan als hij dat laat zien....dat heeft veel meer waarde, dat zou hij kunnen doen door je vaker te knuffelen bijvoorbeeld of vast te pakken of zo nu een dan een complimentje te geven (zonder dat jij erom hoeft te vragen uiteraard, en wees zelf ook zuinig met complimenten, teveel complimentjes kunnen wel eens ongeloofwaardig overkomen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Dubossies, bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik denk dat er ook wel een kern van waarheid in moet zitten, dat wanneer de mensen die heel weinig complimentjes geven, dat wel een keer doen, het dan ook wel echt menen. Het is niet zo dat hij mij amper durft aan te raken.
Het is meestal zo dat ik hem altijd het initiatief moet nemen om te knuffelen,en dan vind hij het ook wel fijn. maar uit zijn eigen doet hij dat niet vaak :(. en ik ben de laatste tijd ook erg zuinig geworden met complimenten aan hem geven, maar heel soms kan ik het niet laten en moet ik er toch eentje kwijt :)

Andere antwoorden (2)

Ik durf te wedden dat hij "van huis uit" niet gewend is om complimentjes te krijgen/maken en genegenheid te tonen! In een heleboel gezinnen wordt niet over dat soort zaken gesproken; ze worden als "vanzelfsprekend" aangenomen.

Je kunt het wel leren. Trek iedere week eens een uurtje uit om met elkaar te praten: over jezelf, de ander, je relatie, wat je dwars zit en leuk vindt van elkaar enzovoort.
12 jaar geleden
Let eens op zijn ouders, ik denk dat zij ook niet met complimentjes strooien en ook niet echt knuffelig, hij heeft het denk ik gewoon niet meegekregen van thuis.