Waarom denkt men bij het horen van een onbekend tikkend geluid vaak aan een bom?

als er ergens een tikkend geluid uitkomt dan is heel vaak de gedachte" zou er een bom zitten" of iets dergelijks.
terwijl als je erover nadenkt dan zou een bom juist geen tikkend geluid maken maar juist zo stil mogelijk zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De overheid is de hele tijd bezig je bang te maken, want bange mensen zijn makkelijker te beheersen.
Zoals gezegd: een bom tikt niet meer tegenwoordig, en als ze een vlietuig willen opblasen, dan doen ze dat heus niet via hun handbagage, hun Oil of Olaz flesje of met de hakken van hun schoenen. "Het kan veel beter...' zelfs voor een amateur als ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk omdat je daar een angst voor hebt opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moderne bommen tikken niet meer! Die zeggen alleen nog maar BOEEEM! En als je er vlak bij staat hoor je dat ook niet meer.
Men denkt(dacht) dat omdat ons dat is ingeprent door boeken,radio(hoorspelen) en televisie,maar is nu volkomen uit de tijd!
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er in de wereld heel wat bommen afgaan.
Persoonlijk denk ik altijd aan een roodborstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klokken tikken niet tegen het raam!
Ik denk wel dat het eraan ligt waar je je bevindt wanneer je dat geluid hoort. In ons eigen knullige dorpssupermarktje zou ik mij er niet zo druk om maken, maar als ik nu op Hoog Catherijne of op Schiphol zo'n tikkende tas zag staan dan zou ik er wel even gedachten bij krijgen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Of is het nu 'hoorde staan'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heben ze je geleerd... Allemaal reclamejongenswerk... Ze weet je als een auto optrekt, zelf op gras dan piepen de banden en als die auto van de weg raakt dan ontploft die... Kijk je door een verrekijker dan zie je twee rondjes...
Zo zijn er nog legio voorbeelden aan te halen, allemaal geconditioneerde reflex... Door de reclamejongens gemaakt en in stand gehouden... En jij doet daar netjes aan mee...
Want wat hoor je als er ergens een onbekend tikkend geluid is, dan roep je uit: EEN TIJDBOM...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij kijkt teveel actie films denk ik.