Hoe komt het dat ik altijd wakker word met een liedje in mijn hoofd?

Vrijwel elke ochtend word ik met een liedje in me hoofd wakker. De meest uiteenlopende genres. Soms een liedje wat ik de dag daarvoor nog geluisterd heb, soms een liedje dat ik al maanden niet meer heb gehoord. En vrijwel nooit hetzelfde liedje.

Nu weet ik dat de slaap een enorm complex iets is waar nog weinig over bekend is. Maar heeft iemand een idee waardoor het zou kunnen komen, of soortgelijke ervaringen?

Ik stoor me er overigens niet aan hoor, vaak is het juist een mooi begin van de dag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch niet zo dat er een wekkerradio naast het bed staat hè ;) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha, nee nieteens..:)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Fijn wakker worden zo!
Maak er anders een Spotify playlist van, elke dag het nieuwe nummer toevoegen.
:)

Het beste antwoord

Ik denk dat je gewoon overdag een vrolijke fluiter bent, en dat je 's nachts gewoon doorgaat. (Misschien heet dat wel psychische perseverantie.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is juist meneer... +1
Rieneke1
14 jaar geleden
waar staat dat plusje dan xinix? ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil mijn PLusje hebben !!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja natuurlijk dat was ik nog vergeten... Dus alsnog... +1

Andere antwoorden (3)

Men noemt dat psychische perseverantie en omdat je mind net eerder wakker wordt dan Jinx, daarom is dat zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is psychische perseverantie in hemelsnaam. Is dat een soort ziekte of afwijking? Het lijkt een beetje op pervers. :-) Waarom moeten zwevers hun mening altijd met onbegrijpelijkheden beschrijven?
CU
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat jij me zwever noemt gaat mij dan weer te ver... Stel de vraag maar op GV, dan zal ik je dat beantwoorden wat psychische perseverantie is... Je zou ook kunnen googelen als je dat wat te ver lijkt te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op mijn toetsibord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gegoogled en niks nada noppes. eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht bij xinix
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Jove, niet klagen als je niet oets ander krijgt dan je had verwacht. Ikhou het er overigens maar op dat XiniX vannacht is verandertd van een foeileke 40-ger in een intrigerende puber. Dat is misschien wel psyschische preserverantie.
Ik heb dat ook. EN bijna altijd hetzelfde melodietje.
Overigensn ook als ik in een pesthumeur ben.

Ik denk dat het door mijn ademhalig komt. Want ik neurie een beetje op mijn ademhalinge mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de kinderen van Kinderen Voor Kinderen komt dat omdat je een vrolijk mens bent... kijk en luister maar eens naar dit liedje... krijg je daarna niet meer uit je hoofd ;)
http://www.youtube.com/watch?v=y8-Ru1GBbiY