Wat is de precieze betekenis van legen ogen hebben. En wat word er mee bedoeld?

Toegevoegd na 6 uur:
Lege ogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Amadea
12 jaar geleden
Het zijn geen leden ogen maar lede ogen. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/lede-lede-ogen-aanzien.228100

Het beste antwoord

Wellicht geeft onderstaand gedicht 'helderheid'.

LEGE OGEN,

Mijn vraag, jouw intens lege ogen die mij het antwoord gaf.
Het waren je ogen, je lege ogen…
Ze blijven op mijn netvlies staan…
Ik zie je pijn, je leechte van binnen..
Je verdriet en zorgen om mij…

Het dringt meteen tot me door, ik ben je kwijt.
Het innerlijke weten, maar de angst om te voelen.
De intense verbondenheid die er ooit eens was.
Die verbondenheid die ik altijd in je ogen las.
Ons soulmate gevoel……

Jouw lege ogen die mij aanstaarden..
Voor het eerst voelde ik pijn, een diepe verscheurende pijn.
Niet te vergelijken met al het andere leed.
Mijn geest die geen verbondenheid meer zag wilde er op dat moment even niet meer zijn.

Jouw lege ogen, verraden het diepste bij jou van binnen..
Een gebroken ziel, hulpeloos verloren, zoekend naar antwoorden.
Ik kijk toe, een gebroken ziel, hulpeloos verloren en vragend naar antwoorden.

Jouw lege ogen,
vertelden de waarheid..
Ik bewonder je moed.
Ik respecteer je gevoel.
Ik laat je zoeken naar jezelf.
Ik laat je los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat die gene dan geen emotie toont.

Toegevoegd na 47 seconden:
Iemand zal dan lege ogen hebben, zonder de "n" achter lege dus.

Verwar je dit trouwens niet met lede ogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ogen zijn de spiegel van de ziel. Als je iemand goed kent zegt de blik in de ogen heel veel, je kan iemands emoties lezen in de ogen.
Heeft iemand lege ogen, dan zijn ze emotie loos je ziet dit vooral bij mensen die een zware depressie hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het meer iets is dat je in boeken leest. Ikzelf krijg er beelden bij van iemand die bijna dood is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt wel, mensen die gaan sterven hebben soms ook een andere blik in hun ogen. Ik heb dit altijd 'gebroken' ogen genoemd, alsof het leven er al uit is.