Welke tijd staat er voor een depressie met angststoornis? Gebruik al twee maanden peroxetine. 20mg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vrees ervoor dat hier geen pasklaar antwoord op te bieden is. Op zulk een ziektebeeld is heel moeilijk een tijdstermijn te plakken. Verschillende factoren kunnen hierbij een rol spelen.

bvb.:

- ben je momenteel in behandeling? therapie? huisarts, psycholoog, psychiater?
- is de depressie en angststoornis het gevolg van een ingrijpende gebeurtenis?
-doe je aan sport, eet je gezond, slaap je voldoende?
- zijn er stressfactoren in je omgeving?
- wat is je leeftijd?
- Is dit de eerste keer dat je dit meemaakt?
-....

Kortom, er zijn zoveel dingen die van invloed kunnen zijn om je genezingsproces te beïnvloeden. De medicatie gaat volgens mij enkel de symptomen verzachten, niet de oorzaak aanpakken. Dat vergt serieus wat moeite en doorzetting, geloof mij... ik spreek uit (levens)ervaring. Ik wil je hier wel een deeltje van meegeven, al is het maar als motivatie.

Het was voor mij geen makkelijke opgave. De wereld is nu eenmaal keihard en ik alleen heb uit het diepe dal waar ik me toen soms in voelde kunnen kruipen. Niemand ging dit in mijn plaats doen. Je heb mezelf wel geholpen door zoveel mogelijk ondersteuning te zoeken via professionele instanties die wisten hoe en waarmee ze mij het beste vooruit hielpen. Ik heb als KOPPer (Kind van Ouder met Psychische Problemen) hier zelf jaren ervaring mee en het aanpassen van mijn levensstijl (gezonder eten, sporten, positieve vrienden, pesso-therapie, primal, PRI van Ingeborg Bosch, delen met logenoten via gestructureerde ontmoetingsavonden en vooral adhv gepaste lectuur veel oefenen in m'n gedachten aanpassen, doorbijten en keihard blijven knokken) heeft mij al een heel eind vooruit geholpen. Sommige dingen werkten ook totaal niet voor mij, maar ik ben er nooit erger uit gekomen dan dat ik eraan begon.

Ik heb me bewust weg gehouden bij in mijn ogen kwakzalvers (kaartlegger, paragnosten, waarzeggers,) en negatieve figuren (drug- of alcoholverslaafden, depressievelingen, agressievelingen, zelfs familie die slechte vibes gaf). Zij maakten soms meer kapot dan -met de beste bedoelingen soms- helend te werk te gaan. Ik heb mijn eigen gave wel gevonden ondertussen en dat is vooral geloven in mezelf !!

Ik wens je veel sterkte en blijf - net als ik- zeker niet bij de pakken zitten. Door mijn volharding ben ik nu een bekwame opvoeder én mediclown ;) Een tijd geleden zat ik ook met een zware depressie met anticiperende angststoornis ...

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: Het is "Ik heb mezelf wel geholpen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De effecten van paroxetine zouden na 4 tot 6 weken merkbaar moeten worden. Aangezien je aangeeft het al twee maanden te gebruiken denk ik dat je het beste je arts en/of psychiater kunt raadplegen. Wellicht is de dosis niet goed, of is er een andere behandeling nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat er echt een antwoord kan gegeven worden op je vraag.... Ik heb zelf ook paroxetine genomen, had daar eerst goede resultaten mee, maar na verloop van tijd was de werking ervan precies verdwenen. Na lang sukkelen en zoeken, heb ik dan van een andere arts andere medicatie gekregen, die dan blijkbaar beter werkte, ... Het is soms een zoektocht naar de juiste medicatie en het kan soms ook een tijd duren eer je de juiste gevonden hebt... Da s mijn ervaring in elk geval
Veel goede moed en strkte grtz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk reageert iedereen anders op dit middel. Maar wat ik me herinner van een Tros radar onderzoek is, dat paroxetine je klachten de eerste zes maanden erg kunnen laten toenemen.
Niet om je bang te maken ofzo, maar ik wil deze link wel graag met je delen: http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/bericht/veel-gebruikers-antidepressiva-gevaar-voor-zichzelf-of-omgeving//0d916dae6cc0a5b4ee4bcb9f205a73f4/27/?tx_comments_pi1%5Bpage%5D=1

Na de eerste zes maanden, zou het middel moeten werken zeg maar. Alleen dan bestaat er weer het gevaar dat je er afhankelijk van wordt. Maar dat is je vraag helemaal niet!!

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord!!
Succes in ieder geval!