Hoe komt het dat ik soms wel eens denk dat mijn mobiele telefoon trilt in mijn broekzak terwijl ik hij helemaal niet heeft getrilt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het net nog terwijl m'n mobie in m'n andere zak zit. Heel raar.... Ik zeg: goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het een naam heeft. Het is een soort psychisch syndroom (klinkt ernstig, maar is het niet), waardoor je (onbewust) bezig bent met je bereikbaarheid en daardoor denkt je telefoon te voelen. Ik ben nog aan het zoeken hoe het ook weer heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens, ja. GV+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik nou precies hetzelfde hebben +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zó herkenbaar :-)

Het beste antwoord

Dit is een syndroom met de naam Ringxiety. Je denkt dan dat je gebeld wordt terwijl dit niet is. Vaak ontstaat dit syndroom omdat je wilt dat je gebeld wordt.
Je verlangt dan naar contact met andere.

Als er blijkt dat er dus niet gebeld is kan iemand met het syndroom erg teleurstellend en bedroefd reagereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hhaha het is ook niks ernstig hoor.. heb er zelf ook vaker last van, en ken genoeg mensen die dit ook weleens hebben!!!

Andere antwoorden (1)

Ik heb wel eens een mobiel die helemaal uit stond "horen" piepen. Toen ik hem aanzette was er juist een SMS binnengekomen.
M.a.w. we verbeelden ons allemaal wel eens wat.