Wat betekend de volgende zin met betrekking op de psycholochische vragenlijst SCID-2?

Scid-2 er komen op deze vragenlijst positieve scores voor op de obsessief-compulsieve trekken binnen cluster-C en op de schizotypische trekken binnen cluster-A.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat je trekken hebt van die 2 persoonlijkheidsstoornissen, maar niet zoveel trekken/kenmerken dat je die stoornissen echt hebt.
Dat van die clusters;
Persoonlijkheidsstoornissen zijn verdeeld in 3 groepen; cluster a, b en c.
Cluster a zijn de 'vrermde' persoonlijkheidsstpornissen, die kenmerken zich door vreemde gedragingen. Bij jou schizotypische kenmerken.
Cluster b wordt gekenmerkt door instabiel gedrag. Hrb jij geen last van. Hieronder valt bv borderline,, narcisme.
Cluster c wordt gekenmerkt door angstige eigenschappen, in jou geval obsessieve compulsieve trekken.

Waarschijnlijk krijg je op de as II dan te staan dat er sprake is van een persoonlijkheidsstoornis NAO.
(niet anders omschreven).

Je voldoet dus NIET aan alle kenmerken, of voldoende kenmerken, om te spreken van een persoonlijkheidsstoornis. Aangezien je trekken hebt van 2 kan het zijn dat ze er dan die NAO van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie;
A is vreemde persoonlijkheids stoornissen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snapte hem! Haha. Super bedankt! In het hele verslag staan zulke rare en tegenovergestelde dingen... Die mensen hebben me 2 uurtjes gezien waarvan ik ook nog 1000 vragenlijsten in moest vullen.. Er klopt in iedergeval van heel veel dingen helemaal niets. Sommige feiten die ik verteld heb hebben hun gewoon verdraaid. Ik ga hiermee naar mijn eige psycholoog (dit was voor een test van een psychiater van het uwv) ik hoop dat zei me wat gerust kan stellen... Want ik zie mezelf nu als een of andere gestoorde die elk moment verschrikkelijke dingen kan gaan doen :p haha nogmaals super bedankt !!!