Ooit komt er een einde aan het leven (de dood) maar komt er aan de dood ook een einde?

zo ja, wat is dat dan? wat is er NA de dood?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Dood bestaat niet. Als we klaar zijn op aarde gaan we 'over' naar een andere wereld. We gaan niet dood, we gaan weg.

Het enige dat dood gaat is ons lijf, dat we alleen op deze aarde nodig hadden om onze verschijningsvorm te bevestigen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je gaat terug naar de wereld waar je je ook bevond voordat je hier op aarde kwam.
Als je daar weer eenmaal bent zal je alles weten, zolang je hier op aarde bent is het moeilijk om je je te herinneren waar je vandaan komt, wie je bent en wat je hier komt doen. Het kan wel, maar dat is een leerschool van jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als we dat toch eens zouden weten...
Ik denk dat dat geheel afhankelijk is wat je gelooft. Ik ken bijv. hindoes die in reïncarnatie geloven. Dan ga je wel eerst dood. En dat kan je ook een tijd blijven. Tot het moment komt dat je weer opnieuw geboren word. En zo begint de cyclus weer opnieuw.
Maar katholieken bijv. gaan dood en blijven dat.
Helaas is niemand die onomstotelijk kan bevestigen dat je na de dood weer opnieuw dood kan gaan ofzo.

Toegevoegd na 3 minuten:
In het boek De gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren, gaan de hoofdpersonages meerdere keren dood, na de dood. Ze komen steeds weer in een andere wereld terecht. Ook wel interressant. En een heel mooi boek. Echt een aanrader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk niet dat daar binnenkort een einde aan komt. Mensen en dieren gaan gewoon om de zoveel tijd dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmmmmmmm volgens mij heb je de vraag niet begrepen, of dit moet een soort van humor voorstellen wat ik niet denk gezien de thumbs down...
Tegeltjeswijsheid van de dag:
Het leven duurt maar even en de dood duurt nog veel langer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegt!
Weet ik niet. Volgens sommigen volgt na de dood voor de lucky few de Wederopstanding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je dood bent blijf je altijd dood.
Er komt geen eind aan.

Maar dat is nier erg, want je bent er toch niet meer om het mee te maken. (ik moet er niet aan denken....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Leuke cartoon! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eng idee he..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cindy, totaal niet, hoor. Het hoort bij het leven. Kwestie van accepteren en het leven durven loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu ik er over nadenk... eigenlijk is dood doodnormaal en het leven bijzonder en eng :-)
Precies hetzelfde als wat er VOOR je geboorte was.

Ik kan me er niets meer van herinneren. Jij wel?

Of om het anders te zeggen; ik heb er miljarden jaren voor mijn geboorte geen moeite mee gehad dat ik niet in leven was. Ik verwacht niet dat ik er na mijn dood moeite mee zal hebben dat ik nogmaals miljarden jaren niet in leven ben. Zolang deze uitzonderingsperiode duurt zal ik echter zoveel mogelijk proberen er gebruik van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam is dood. Je hebt een jas uitgedaan. De ziel, of jijzelf blijft leven en gaat op zoek naar een andere jas, waar je helemaal in kunt groeien. Heb je die gevonden, dan trek je die aan. Je wordt dan weer geboren en je leven gaat verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt gelooft dat je een nieuw leven krijgt. Als je een mens bent.. kan het best dat je in de toekomst een dier of gewoon een mens kan zijn. Je bent natuurlijk niet bij bewustzijn, dus de tijd gaat heel snel.

Je krijgt bijvoorbeeld voor jouw gevoel een nieuw leven in drie seconden, maar eigenlijk is dat 100 jaar. Dat is slechts een voorbeeld. Je weet nooit wat je in je volgende leven wordt. Als je dat leven krijgt dan kan je je natuurlijk niks meer herinneren van je vorige leven.

Ik ben misschien wel Julius Ceasar geweest. Dat kun je nooit weten. Je geest is nooit helemaal dood. Je bent alleen je lichaam kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus de zoon van God geeft het eeuwige leven, nu hier op aarde en in de Hemel, Als je de bijbel leest staat er geschreven. Ik (Jezus) bereid een huis (plaats) in de Hemel voor U!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gebeurt niet iets met 'je'. Het begrip 'je' gaat op in een enorme tijdloosheid en heelheid. Je ego heeft tijdelijk tijdens je leven dat begrip nodig om zichzelf te handhaven. En dat houd op:) Wat wel een eeuwige rust geeft, maar het begrip 'eeuwig' zowel als 'ego' (dus 'ik') bestaat daar niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de belangrijkste vragen in het leven wat is er na de dood?
Bestaat er wel een dood?
Is de dood zoals wij die kennen niet alleen maar een afscheid van ons lichaam?
En leven we gewoon door?
Als ons leven eindigt, gaan we over naar een beter leven.
Een plaats van vrede en liefde.
Ons leven hier op aarde is niets anders dan een les, hebben we de les niet goed geleerd dan komen we weer terug op aarde om de les over te doen.
In elk geloof op aarde staan de spelregels voor een goed leven, maar door er over na te denken raken we steeds verder van het geloof vandaan.
Maar de mens heeft een vrije wil en maakt er vaak een bende van, waar een geloof niet meer in past.
Waardoor we na een leven en dood, weer terug moeten gaan voor een volgend leven.
Dus na de dood is er meestal weer een nieuw leven.
Om dit alles te kunnen begrijpen , zouden we een hoger bewustzijn moeten hebben.
Ons verstand is verduisterd, te beperkt, te simpel en waarschijnlijk is onze logica van de manier van denken, geheel verkeerd.
Wij zijn hier op aarde alsmaar bezig met denken terwijl we na de dood bezig zijn met weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vanalles gestudeeerd, filosofie, theologie, enzn enz. maar kan daar geen antwoord opgeven. Ik ben nu zo geduldig om maar af te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wederopstanding,dan komt er einde aan de dood.