Liggen interesses en persoonlijkheid samen op één lijn?

Je bent een open iemand, je houdt van teamsporten en bent een gezelligheidsmens. Maar kan het ook zo zijn dat je een open persoon bent , je van een gezelligheid houdt maar liever in je ééntje gaat golven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hoeft niet perse. Ik heb een open persoonlijkheid en makkelijk benaderbaar, een erg lage drempel voor anderen merk ik vaak. Maar je zal me niet snel aantreffen in mensenmassa's als het niet hoeft, ik doe graag dingen alleen en kan me prima met mezelf vermaken.

Daarnaast heb ik toch veel aansluiting met veel verschillende mensen van allerlei pluimage, maar ik hoef ze niet altijd direct in de buurt te hebben. Ik kan met iedereen een praatje maken, als een kameleon van kleur veranderen, ik voel mensen aan, weet al snel wat ik wel en niet kan zeggen en maak makkelijk contact. Desalniettemin ben ik het liefst in een klein en vertrouwd gezelschap, of alleen. Daar voel ik me het prettigst bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord, daarom bij deze de definitieve afsluiting met jou vraag !

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat alle combinaties mogelijk zijn.
Ik zelf ben heel open (als ik je wat beter ken vertel ik je vrijwel alles over mij en kunnen we heel persoonlijke gesprekken/discussies voeren), maar dan vooral in een klein gezelschap. Mij zie je niet gauw op grote feesten (veel te druk en dan al die zuipers, doe mij maar een gezellige avond met een paar vrienden) en zeker niet in een teamsport (ik doe aan fitness, lekker alleen, niet eens met een vriendin of zo), maar ik kan wel in een grote zaal een conferentie bijwonen en daar ook mee discussiëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kunnen wij wel een gezellig avondje samen doorbrengen - in een klein danwel select gezelschap. +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom komt er op zo'n leuk en lief antwoord nou weer een minduim? Daar kan ik me zo aan ergeren! +1 voor jou, Dounja!
Het valt me wel op dat je bepaalde type mensen tegenkomt in bepaalde beroepsgroepen, bv in het onderwjs waar ik zelf ook in zit: Ik haal ze er altijd uit!
Of bv in het theater, maar ook in de verzorging.
Het zijn toch bepaalde type mensen. (niet allemaal maar uitzonderingen bevestigen de regel toch?)

Maar ik denk dat het te kort door de bocht is om te stellen dat interesses en persoonlijkheid definitief op een lijn zitten.
Dat heeft weer alles te maken met de genen, je opvoeding en ieders unieke karakter.
Want die bepalen uiteindelijk hoe jij in elkaar zit, en daarbinnen zijn de variaties eindeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedeeltelijk: als je niet van andere mensen houd(persoonlijkheid) zal je nooit fan zijn van grote evenementen(intresse) enz.
Maar persoonlijkheid heb je en kan je niet veranderen, interesse kan je 'kweken'. Maar toch ligt het vaak wel in de buurt/op 1 lijn.