Is het echt waar dat een krokodil rustig wordt als je hem over de buik wrijft als hij op zijn rug ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb het nooit uitgeprobeerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja probeer maar! Geen probleem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal na een maaltijd altijd wel iets rustiger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook met een volle pens heb je zoiets als instinct en reflex dus zou het zeker niet op safe spelen. de enige die rustig blijft is een opgezette met watten in zijn maag en glazen oogjes

Antwoorden (4)

Vast wel, maar hoe krijg je hem op zijn rug als je hem in het oerwoud tegenkomt?

Toegevoegd na 6 uur:
Maar ik denk dus, als je mn eerste post leest, dat iemand je aardig in de maling heeft genomen, dit is gewoon een onbewijsbare stelling
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bek dichttapen met ducktape en omrollen maar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha inderdaad, daar dacht ik ook aan +
Ik zie dit een beetje als "de kip of het ei" principe.

Als een beest op zijn rug gaat liggen als er iemand in zijn nabijheid komt, wil dat zeggen dat hij onderdanig is en niet de strijd met je aangaat en zal het aaien/wrijven accepteren.

Dus waardoor is hij rustig geworden? Door zijn onderdanigheid of door het wrijven? Ik denk het eerste. Het wrijven kan hem misschien wel nog rustiger maken maar ik denk als je met zo'n beest in gevecht bent, je weet hem op de rug te krijgen, geef ik je weinig kans dat hij rustig gaat worden door jouw gewrijf.

Maar goed ik kan er naast zitten. Laat maar weten of het je gelukt is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die krokodil nu overspannen was en een ontspanning zoekt voor geestelijke rust zou zo'n massage best werken met een heerlijk rustig muziekje erbij op een strandbedje aan het water onder de parasol genietend van de zon die ondergaat.

Van een krokodil die alleen even door het dolle heen is van zijn lievelingsmaaltijd die zachtjes komt aangewandeld lijkt het me geen goed idee. Ik denk dat zijn bek niet opengaat van het gapen maar van het idee dat er iets lekkers komt binnengekropen en het eet nu eenmaal makkelijker in de gewone houding dan op je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kroko gaat niet spontaan en zonder dwang op zijn buik liggen omdat dit een hele onnatuurlijke houding is en het dier in deze pose op zijn kwetstbaarst is.

een krokeledokus wordt rustig als ie niets kan zien dus met een doek over zijn ogen, maar dan nog zou ik er niet mee sollen en dollen eigenlijk.
het bekkie met die vreetstenen van dit dier blijft onaangenaam in je lijf zegt men.