Hebben vrouwen ook een haantjes gedrag?

Vrouwen en meisjes hebben die ook een haantjes gedrag? Hoe heet dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippengedrag, zet maar eens 10 vrouwen bij elkaar, net eeen kippenhok:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:p

Het beste antwoord

Toen ik er even op googlde vond ik gelijk veel artikelen die beweren "dat vrouwen het haantjesgedrag van mannen niet meer pikken en dat vrouwen dit zelf niet doen".

Ik denk echter dat er bij vrouwen toch iets vergelijkbaars kan plaatsvinden. Wat bij mannen meestal gebeurt is dat ze pochen over (bestaande EN niet bestaande) kwaliteiten om er beter voor te staan dan de anderen.

Bij vrouwen zie je soms (eigenlijk heel kwalijk) dat ze zichzelf beter in het spotlicht zetten door de concurrentie af te kraken of de grond in te boren.

Hierdoor wordt in een groep vrouwen een soort "pikorde" vastgesteld.

(gelukkig werkt het niet overal zo in een groepje vrouwen)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Nee.
Haantjesgedrag betekent vrouwen flirten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Queen bee' gedrag. Meiden onder elkaar zijn vaak heel erg gericht op wie er het beste ligt in de groep, wie er het populairst is, wie er het meeste durft, wie er de grootste mond heeft. Die bepaalt wat er gebeurt en als meisje kun je meedoen, meelopen of buiten de groep gesloten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist stippel
+
Jazeker kan dat. Degene met die het meeste te zeggen heeft is meestal 'de baas'. Vaak zijn deze mensen ietwat dominant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker wel!
Er bestaan vrouwelijke mannen en mannelijke vrouwen.
Vooral die laatste tonen ook haantjesgedrag, vaak nog sterker dan de mannen. ( veel directer)
Dit type vrouwen, hebben vaak leidinggevende banen, zijn coach of zo, ook bij sport, regelen voor andere vrouwen allerlei activiteiten en is er een probleem, dan lossen zij dit op.